گردوخاک رئیس فیفا در نشست خبری و دفاع از میزبانی جنجالی قطر

«جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون جهانی فوتبال امروز و در آستانه شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با برگزاری یک نشست خبری بار دیگر از میزبانی قطر در این رقابت ها در مقابل حملات رسانه های مختلف به ویژه کشورهای اروپایی دفاع کرد.

بخش عمده ای از انتقادات به قطر مربوط به استفاده از کارگرانی است که به گفته رسانه های اروپایی، با نقض حقوق آنها مواجه بوده است. علاوه بر این، محدودیت های مختلف در کشور قطر انتقاداتی را از فیفا برای اعطای میزبانی به این کشور در پی داشته است.

اینفانتینو در نشست خبری امروز خود حملات تندی به منتقدان داشت و گفت: فکر می‌کنم به خاطر کاری که ما اروپایی‌ها در ۳ هزار سال گذشته انجام داده‌ایم، باید برای ۳ هزار سال آینده از مردم عذرخواهی کنیم؛ پیش از آنکه بخواهیم درس های اخلاقی بدهیم.

وی افزود: امروز احساس می کنم قطری هستم. امروز احساس می کنم عرب هستم. امروز احساس می کنم آفریقایی هستم. امروز احساس می کنم همجنس گرا هستم. امروز احساس می کنم معلول هستم. امروز احساس می کنم (مثل) یک کارگر مهاجر هستم.

رئیس فیفا در ادامه تاکید کرد: البته من قطری، عرب، آفریقایی، همجنسگرا و معلول نیستم اما احساس آنها را دارم زیرا می دانم به عنوان یک خارجی در یک کشور خارجی مورد تبعیض و آزار و اذیت قرار گرفتن یعنی چه.

گردوخاک رئیس فیفا در نشست خبری و دفاع از میزبانی جنجالی قطر

اینفانتینو خاطرنشان کرد: من در کودکی مورد آزار و اذیت قرار می گرفتم چون موهای قرمز داشتم و کک و مکی بودم. به علاوه ایتالیایی هم بودم. خودتان تصور کنید. بعدش چه کاری می کنید؟ شما سعی می کنید دوست پیدا کنید. شروع به متهم کردن، دعوا کردن و توهین نمی کنید.