تشریح برنامه‌های فرنگی کاران برای سال ۲۰۲۳

پس از پایان دو رویداد مهم کشتی فرنگی در سال ۲۰۲۲، حسن رنگرز و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نگاه ویژه‌ای به رویداد‌های سال ۲۰۲۳ دارند که به گفته خود رنگرز اولویت اول برنامه‌ها، رقابت‌های جهانی و کسب بیشترین سهمیه برای المپیک و سپس درخشش در بازی‌های آسیایی و در نهایت جام جهانی است که آذر ماه سال ۱۴۰۲ به میزبانی تهران برگزار می‌شود.

با توجه به اتمام مسابقات مهم سال ۲۰۲۲، فرنگی کاران تیم ملی بزرگسالان هم اکنون تا شروع مسابقات قهرمانی کشور که روز‌های اول و دوم دی ماه برگزار می‌شود یعنی مرحله نخست چرخه انتخابی، برنامه دیگری ندراند و درگیر لیگ هستند به همین منظور نیز حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کار آموزشی با حضور در استان‌های مختلف را در دستور کار دارد. این آموزش‌ها در واقع کلاس مربیگری نیست، بلکه بحث‌های آموزشی کشتی روز دنیا است و مربیان و کشتی‌گیران استان‌ها گروه هدف هستند.

در همین راستا حسن رنگرز با اشاره به برنامه‌های تیم ملی کشتی فرنگی، گفت: «سال فنی بسیار سختی در ۲۰۲۳ پیش رو داریم. اوج رویداد‌های ما از شهریور تا آذرماه سال آینده خواهد بود که در این بازه زمانی دو ماهه، ۵ رقابت نزدیک به هم را پیش رو داریم. به همین دلیل باید تلاش کرد با همکاری فدراسیون، فاصله فنی کشتی‌گیران در سطوح یک، دو و سه را کمتر کنیم.»

تشریح برنامه‌های فرنگی کاران برای سال ۲۰۲۳

طبق اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، برنامه‌ها طوری تدوین شده که این تیم در تمامی رقابت‌های رسمی بین المللی حضور مؤثری داشته باشد. ضمن اینکه اولویت اول کشتی فرنگی در سال ۱۴۰۲، حضور موفق در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان و تمرکز بر کسب سهمیه حداکثری المپیک است. البته بازی‌های آسیایی و جام جهانی هم اهمیت فراوانی برای کادر فنی و متولیان کشتی خواهد داشت.