حاج‌صفی و تجربه دوباره کاپیتانی در جام جهانی

 احسان حاج‌صفی از سال ۲۰۰۷ پیراهن تیم ملی ایران را پوشیده و اکنون درحالی که به حداکثر پختگی در دوران فوتبالش رسیده کاپیتان نخست تیم ملی ایران شده است.

البته حاج‌صفی پیش‌تر و در جام جهانی روسیه نیز بازوبند را در جام جهانی روی بازوی خود دیده بود‌. او در سال ۲۰۱۸ در شرایطی که پس از مسعود شجاعی و اشکان دژاگه کاپیتان سوم بود در دو بازی حساس برابر اسپانیا و پرتغال در غیاب آن‌ها وظیفه رهبری بازیکنان در زمین را عهده‌دار شده بود.

این تصویر مربوط به بازی تیم ملی ایران با پرتغال در جام جهانی روسیه است که در روز نیمکت‌نشینی شجاعی و دژاگه وظیفه کاپیتانی به احسان رسیده بود. او دوباره این حس و حال را تجربه می‌کند و این بار در شروع بازی به جای رونالدو با هری کین دست می‌دهد.

حاج‌صفی در بازی برابر انگلیس یکی از هافبک دفاعی‌های ترکیب تدافعی کی‌روش است و باید علاوه‌بر انجام درست وظایف خود دیگر بازیکنان خط دفاعی را نیز راهنمایی کند.

حاج‌صفی و تجربه دوباره کاپیتانی در جام جهانی

در ادوار قبلی جام‌های جهانی به ترتیب علی پروین، احمدرضا عابدزاده، علی دایی، جواد نکونام و مسعود شجاعی کاپیتان های اول تیم ملی ایران بوده‌اند و حالا احسان حاج‌صفی، شماره ۳ تیم کی‌روش این وظیفه مهم را بر عهده دارد.