چه تفاوتی میان تخریب‌گر اموال عمومی و تخریب‌گر اذهان عمومی وجود دارد؟

اقبال شاکری ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آفرینی سلبریتی‌ها در حوادث اخیر، گفت: عده‌ای از سلبریتی‌ها و افرادی که مورد توجه مردم هستند و با پول این مردم و از دوش این مردم بالا رفتند، سربزنگاه مردود شدند.

 

وی افزود: این افراد نه‌تنها در کارهای خیر و گره‌گشایی از مردم اقدامی نمی‌کنند، بلکه در کارهای شر وارد می‌شوند و چون فکر می‌کنند آن‌جا  هزینه‌ای برایشان ندارد و می‌توانند در خانه خود بنشینند و کلیپ ها و اکاذیبی پخش بکنند، بدون اطلاع کافی به این امر اقدام می‌کنند و ذهنیت جامعه را مورد تأثیر قرار می‌دهند.

شاکری با اشاره به برخی ادعاها و اظهارنظرهای خلاف واقع سلبریتی ها تصریح کرد: این افراد، بدون این‌که ذره‌ای اخبار را از دستگاه‌های مربوطه و کانال‌های اطلاع رسانی معتبر، دریافت کنند صرفاً فضای مجازی و کانال‌های دشمن را مرجع اخبار خود قرار می‌دهندو با این اقدامات، آگاهانه یا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی می‌کنند و خروجی کار آن‌ها چیزی جز تحریک عواطف عمومی به نفع خواسته دشمنان این مرز و بوم، نیست.

وی با تاکید بر اینکه سلبریتی‌ها با چنین اقداماتی، هیزم به آتش دشمن می‌ریزند، گفت: در 99 درصد موارد مشخص شده که این اطلاعات دروغ بوده ولی دراین‌صورت نیز عذرخواهی نمی‌کنند و بر ادعای غلط خود اصرار می‌ورزند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چه تفاوتی بین کسی که به اموال عمومی آتش می‌زند و کسی که اذهان عمومی را آتش می‌زند وجود دارد؟ گفت: هر دو این‌ها یک اثر را دارد. همان‌طوری که باید به آن آشوبگران رسیدگی شود باید به رفتار این‌ها هم رسیدگی شود.

وی افزود: در هیچ کجای دنیا پذیرفته نمی‌شود که یک نفر یک خبر که اساساً دروغ است را منتشر بکند و باعث تحریک احساسات عمومی بشود. نمونه‌اش را می‌توانید در رفتار سلبریتی‌های کشور ترکیه پس‌از انفجاری که در شهر استانبول اتفاق افتاد ببینید. 

اقبال شاکری در ادامه تصریح کرد: باید از سلبریتی ها بپرسیم که چرا این کار را می‌کنند؟ این‌ها فکر می‌کنند که با این تعداد فالوورشان، افق روشنی در آینده دارند اما من افق تاریکی برای این‌ها می‌بینم که اگر عمری از اینها بگذرد، چنان در انزوا و بی‌خبری گم می‌شوند که فکرش را هم نمی‌توانند بکنند، چرا که خداوند تمام این شری را که ایجاد کرده‌اند به خودشان برمی‌گرداند. ما عاقبت بسیاری ازکسانی که از این جماعت به خارج مهاجرت کردند را دیدیم که جز ذلت و خواری چیزی نصیبشان نشد.

چه تفاوتی میان تخریب‌گر اموال عمومی و تخریب‌گر اذهان عمومی وجود دارد؟

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ضمن تذکر دوباره به سلبریتی ها برای پرهیز از این دسته رفتارها،‌ به توضیح نحوه مقابله با آنان پرداخت و تصریح کرد: برای مقابله با این‌ها نیاز به قانون جدیدی نیست چراکه مدعی‌العموم که حفاظت از سلامت و امنیت مردم کشور را برعهده دارد باید با این‌ها برخورد کند و اخیراً نیز شروع به برخورد کرده و تعدادی از این افراد را به دادسرا احضار کرده‌است، ضمن این‌که حضرت آقا فرمودند که باید برخورد قانونی و از طریق قوه قضاییه انجام شود.

شاکری در ادامه خطاب به قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه باید یک‌بار هم که شده در این مورد، به خواسته مردم احترام بگذارد و با رسیدگی و برخورد قاطع با سلبریتی‌هایی که تخریبگر اذهان عمومی هستند، به خواسته این جمعیت‌های میلیونی که به خیابان می‌آیند، جامه عمل بپوشاند. همین حضور و شعارهای جمعیتی که در تشییع شهدای امنیت که در شهرهای مختلف انجام شد، گواه این مطالبه مردمی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: امیدوارم این سلبریتی‌ها هرچه سریع‌تر به دامن مردم برگردند و اگر برنگردند، هرگونه هزینه کرد توسط هر دستگاه دولتی برای این افراد باید ممنوع شود و نباید به‌هیچ‌وجه از هیچ سازمانی برای این‌ها سابقه و خدمات و هزینه‌ای تعلق گیرد تا در فضای نفرت‌انگیز و نفاق آلود خود در فضای مجازی بمانند.