متوقف کردن بازیکنی به سرعت امباپه غیرممکن است

بعد از شکست ۴-۱ استرالیا مقابل فرانسه در اولین بازی این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، گراهام آرنولد، سرمربی این تیم، به برتری فرانسه اذعان کرد و گفت نمی‌تواند برای شکست بهانه بیاورد چراکه حریف از خیلی جهات نسبت به تیم او برتر بود.

شاگردان آرنولد در این بازی خیلی زود پیش افتادند تا این انتظار پیش بیاید که شاید آن‌ها هم بتوانند مثل عربستان شگفتی‌ساز شده و در اولین بازی خود یکی از مدعیان قهرمانی را شکست بدهند. اما روند بازی به شکلی کاملا متفاوت پیش رفت و فرانسه با دیکته کردن برتری مطلق خود بر استرالیا موفق شد با درخشش اولیویه ژیرو و کیلیان امباپه با نتیجه ۴-۱ به پیروزی برسد.

گراهام آرنولد در پایان بازی به خبرنگاران گفت:

متوقف کردن بازیکنی به سرعت امباپه غیرممکن است


دلیل شکست استرالیا؟
کیفیت بالای فرانسه دلیل خوبی است. ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم. گل اول آن‌ها شبیه به گل ما بود. ولی فرانسوی‌ها از نظر فیزیکی قوی‌تر و سریع‌تر از ما بودند. متوقف کردن بازیکنی به سرعت امباپه خیلی سخت است.

ترکیب یازده نفره را چطور انتخاب کردید؟
معیار‌های ما میزان انرژی، تمرکز و اعتماد به نفسی بود که بچه‌ها در کمپ و تمرین‌ها نشان داده بودند. ما باید از اشتباهات درس بگیریم. این بازیکنان به تیم ملی کشورشان باور دارند. دو تیم دیگر گروه مساوی کردند و ما حالا باید برای بازی بعدی مقابل تونس آماده بشویم.

ممکن است در بازی دوم ترکیب اولیه تیم را تغییر بدهید؟
بله. برای همین بیست و شش بازیکن با خودمان به قطر آورده‌ایم. ما گزینه‌های تاکتیکی متنوعی داریم و ممکن است برای تزریق شادابی به تیم در ترکیب تغییراتی به وجود بیاوریم.