تلاش ژاپن برای آبروداری در یک میدان سخت

تیم ملی ژاپن پنجمین نماینده آسیا در  جام جهانی 2022  امروز مقابل آلمان به میدان خواهد رفت.

به گزارش پارس فوتبال، تیم های آسیایی شروع خوبی در جام جهانی 2022 نداشتند و طی چهار بازی، سه شکست متحمل و تنها صاحب یک برد شدند؛ تک برد عربستان مقابل آرژانتین نتیجه‌ای دور از انتظار بود که کمی عملکرد ضعیف ایران و قطر در روزهای اول و دوم را پوشش داد اما شکست سنگین استرالیا در آخرین بازی روز سوم، اوضاع را دوباره بد کرد.

تا پایان روز سوم، تیم های آسیایی طی 4 بازی، 13 گل دریافت کرده اند. (قطر دو گل از اکوادور، ایران شش گل از انگلیس، عربستان یک گل از آرژانتین و استرالیا چهار گل از فرانسه). در چهارمین روز مسابقات، تیم ملی ژاپن به عنوان پنجمین نماینده آسیا در دیداری دشوار باید مقابل آلمان به میدان برود.

سامورایی‌ها که در حضور اسپانیا و آلمان، شانس کمی برای صعود از دور گروهی دارند، امروز از ساعت 16:30 مقابل قهرمان جام جهانی 2014 قرار خواهند گرفت. آنها در شرایطی که تیم‌های آسیایی به غیر از عربستان، ناامیدکننده ظاهر شده‌اند قطعا اگر یک امتیاز از آلمان بگیرند حسابی خوشحال خواهند شد و به آینده امیدوار.

البته با توجه به پیروزی دور از انتظار شاگردان رنار مقابل آرژانتینِ مدعی و البته سه شکست سنگین آسیایی‌ها، نمی‌توان به راحتی نتیجه بازی آلمان – ژاپن را پیش‌بینی کرد؛ تجربه این سه روز به ما می گوید که هر چقدر که احتمال شکست سنگین ژاپن وجود دارد، همان قدر هم ممکن است این تیم از سد آلمان بگذرد و شگفتی‌ساز شود.

تلاش ژاپن برای آبروداری در یک میدان سخت

قاره آسیا با شش تیم در جام جهانی 2022 (ایران، ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و قطرِ میزبان) صاحب بیشترین نماینده در تاریخ ادوار این جام است. کره جنوبی به عنوان آخرین نماینده آسیا، فردا مقابل اروگوئه اولین بازی دور گروهی خود را برگزار می کند.