آمریکا از گسترش فرهنگ مقاومت در جهان هراس دارد

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در شاخص های فرهنگی، وضعیت خوبی دارد؛ به طوری که تعداد نویسندگان کتاب در کشور در سال گذشته به ۹۰ هزار نفر رسید که از این تعداد ۴۰ هزار نفر زن هستند که در توسعه فرهنگی جمهوری اسلامی بسزایی دارند.

وی در گفت وگو با پایگاه العهد لبنان افزود: در سال گذشته میلادی، ۱۱۱هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده است و در حوزه انتشار روزنامه و مجلات، سینما، تئاتر و تولیدات فرهنگی و هنری نیز ایران یکی از کشورهای پیشرو در سطح جهانیبه شمار می آید.

احمدوند تصریح کرد: طراحان و هنرمندان ایرانی در حوزه نقاشی و تصویرگری علاوه بر شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب کودک که هر ساله در بولونیای ایتالیا برگزار می شود، برنده مهم ترین جوایز بین المللی شده اند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ۵۰۰۰ موسسه انتشاراتی در سراسر کشور فعال هستند و سال آینده سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران با حضور این ناشران و میلیونها شهروند ایرانی بازدید کننده برگزار می‌شود که یکی از بزرگترین نمایشگاه های کتاب جهان است.

آمریکا از گسترش فرهنگ مقاومت در جهان هراس دارد

وی تاکید کرد: بزرگترین عرصه تقابل جمهوری اسلامی با آمریکا در عرصه فرهنگی است و آنچه که موجب هراس و واهمه آمریکا است، فرهنگ مقاومت و ارزش های اسلامی است که توان بسیج ملت برای تصمیم گیری در مورد سرنوشت خود و تکیه بر توانمندی های خود را ایجاد می کند. اگر این فرهنگ در جهان گسترش یابد، آمریکا نمی تواند مردم را استثمار کند و سرنوشت و مقدرات دیگر ملتها را بدست گیرد.

احمدوند تاکید کرد که جمهوری اسلامی این ارزش‌ها را از راه و سیره امام خمینی (ره) و انقلاب پربرکت ایشان بدست آورده و مقام معظم رهبری نیز تداوم دهنده همین مسیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و بر همه ملتها تاثیر دارد.