ضرورت اقتصاد دیجیتال را به خوبی تشخیص ندادیم/ حرکت لاک پشتی در پیشبرد اقتصاد دیجیتال

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به توجه به اقتصاد دیجیتال در کشور و ضرورت اهمیت به این مسئله بیان کرد: متاسفانه در زمینه پیشبرد اقتصاد دیجیتال در کشور حرکتمان یک حرکت لاک پشتی بوده است و خیلی نتوانسته ایم در این بخش شتابان عمل کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا حرکتی شتابان در زمینه اقتصاد دیجیتال داشته اند، تصریح کرد: ما باید با شتاب بیشتری در زمینه اقتصاد دیجیتال به جلو حرکت کنیم تا از تحولات اقتصادی در این بخش عقب نمانیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرن پیش رو قرن اقتصاد دیجیتال است اظهار کرد: از این رو نیازمند این هستیم که در این عرصه از تحولات دنیا عقب نمانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا ادامه داد: در عین اینکه گام های مثبت و مهمی در زمینه اقتصاد دیجیتال در کشور برداشته شده است اما این حرکات به هیچ وجه کافی نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این نکته که دولت باید از اقتصاد دیجیتال در کشور حمایت کند تاکید کرد: در این بخش نیاز داریم که تولید کنندگان هم توجه ویژه ای به موضوع اقتصاد دیجیتال داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه گسترش و توسعه اقتصاد دیجیتال باید دانشگاه‌ها هم پا به این عرصه گذاشته و ضرورت این کار را جدی تر از قبل مورد اهمیت قرار دهند.

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با مشکلات در این بخش اظهار کرد: متاسفانه در یک بخش نتوانستیم ضرورت این کار را به درستی تشخیص بدهیم.

وی ادامه داد : اگر ما می توانستیم ضرورت اقتصاد دیجیتال را به درستی تشخیص دهیم حتماً این مسئله در شرایط فعلی در اولویت اول قرار می گرفت.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توجه به اقتصاد دیجیتال هم باید از سوی دولت و هم از سوی بخش خصوصی و هم مراکز علمی مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فناوری یعنی علم را به میدان عمل بردند تاکید کرد: بنابراین ما باید اقتصاد دیجیتال را در میدان عمل پیاده سازی کنیم تا یک حادثه خوبی در کشور رخ دهد و ما را با اقتصاد دیجیتال در دنیا بشناسند