ژاوی: بارسا چاره ای جز قهرمانی ندارد/ آنچلوتی جنتلمن فوتبال است

بارسلونا یکشنبه شب در ریاض و در دیدار فینال سوپر جام فوتبال اسپانیا برابر رئال مادرید صف آرایی خواهد کرد.  

آن‌ها که با غلبه بر رئال بتیس در دیدار نیمه نهایی و در ضربات پنالتی به فینال رسیدند، امیدوار هستند که با پیروزی برابر شاگردان کارلو آنچلوتی بتوانند جام قهرمانی را بالای سر ببرند.  

ژاوی پیش از این بازی در نشست خبری حاضر شد و به خبرنگاران گفت که تیمش نهایت تلاشش را برای غلبه بر رئال مادرید به کار خواهد گرفت.  

شرایط حریف: «رئال مادرید مانند همیشه است. آن‌ها روی حملات و در خط میانی بسیار قدرتمند هستند. این تیم قهرمانی فعلی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا است. آن‌ها قدرتی باورنکردنی در فینال‌ها دارند و ما باید با آن رقابت کنیم. انگیزه زیادی داریم و هیجان‌زده هستیم. این قهرمانی برای ما اهمیت زیادی دارد، اما از نظر من، رئال هم بسیار قدرتمند است.»

جنبه روانی: «جنبه روانی این بازی بسیار مهم است. آن‌ها تجربه بیشتری در فینال‌ها دارند، اما ما هم اشتیاق بسیاری برای این بازی داریم. باید سعی کنیم مثل ۶۰ دقیقه اول بازی با بتیس باشیم. انگیزه و بلندپروازی بخش جدایی ناپذیر این بازی خواهد بود.»

شرایط تیم: «مشکلات جسمی توجیه خوبی نیست. ما حتی با مصدومیت هم باید خوب بازی کنیم. برای همین فوتبال بازی می‌کنیم که برای بارسا به میدان برویم و در فینال برنده شویم و مهم‌تر این که این بازی برابر رئال مادرید است. این موقعیتی طلایی برای قهرمانی در وسط فصل است.»

فتح سوپر جام: «بارسا چاره‌ای جز قهرمانی ندارد. ما بارسا هستیم و باید این کار را انجام دهیم. این باشگاه برای من مهم‌ترین چیز است و بارساست که باید قهرمان باشد. چه ببریم و چه ببازیم، به تلاش برای قهرمانی در سایر رقابت‌ها ادامه خواهیم داد. قهرمانی برابر رئال ارزش بسیاری خواهد داشت.»

ژاوی

فشار ال‌کلاسیکوها: «این سطح از فشار برای هیچکس سالم و مثبت نیست. من رابطه بسیار خوبی با آنچلوتی دارم، او واقعا جنتلمن فوتبال است. این رقابت ورزشی است و چیزی فراتر از این نیست. بسیاری از بازیکنان رئال را تحسین می‌کنم.»