نخست وزیر عراق درباره تاریخ خلیج فارس بیشتر مطالعه کند

 علیرضا سلیمی در واکنش به تاکید مجدد نخست وزیر عراق بر نام جعلی خلیج فارس در سفر به آلمان، گفت: باید مسئولین عراقی بحث تاریخی را دقیق مطالعه کنند، خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و آنها می دانند که با اظهارنظرهای غیر دوستانه  موجبات آشفتگی روابط بین دو کشور را فراهم می‌کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: دشمنان دو ملت ایران و عراق به دنبال ایجاد تنش بین دو کشور هستند انتظار می‌رود که سیاستمداران عراقی در اظهارنظرها دقت کنند. آنها باید مطالعات خود در مسائل تاریخی و اطلاعات جغرافیایی در حوزه منطقه خلیج فارس را بیشتر کنند.

وی با اشاره به اینکه وزارت خارجه مجدد سفیر عراق را احضار کند، تاکید کرد: عدم مطالعه و ناکافی بودن اطلاعات نخست وزیر عراق برای مسئول یکی از کشورهای منطقه نقص است و باید هر چه سریعتر جبران کند.

نخست وزیر عراق درباره تاریخ خلیج فارس بیشتر مطالعه کند

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اخیرا مسابقات فوتبال میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در بصره برگزار شد و در این جام از نام جعلی  (خلیج ع.ر.ب.ی) استفاده شد. مقامات ارشد عراقی از جمله محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور بر این نام جعلی تاکید کردند که این امر واکنش شدید مقامات کشورمان را به همراه داشت.