اسناد محرمانه بایدن ممکن است امنیت آمریکا را به خطر انداخته باشد

 آدام شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا طی مصاحبه‌ای با ای‌بی‌سی نیوز عنوان داشت: فکر نمی‌کنم این احتمال را بدون یافتن وقایع بیشتر رد کنیم. کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا باید اطلاعاتی را از آژانس‌های اطلاعاتی این کشور هم در مورد اسناد طبقه‌بندی شده جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و هم در مورد اسنادی که در پی تفتیش اف‌بی‌آی از عمارت مارالاگو دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در ماه اوت کشف شد، به دست بیاورد.

وی افزود: ما درخواست ارزیابی را نسبت به اسناد یافت‌شده در عمارت مارالاگو عنوان کرده‌ایم. فکر کنم باید ارزیابی مشابهی نسبت به اسناد کشف‌شده در دفاتر سابق جو بایدن و همچنین منزل شخصی او داشته باشیم. مشتاقم بدانم که این اسناد چه بوده‌اند. مشتاقم بدانم که ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا در این خصوص چیست، چگونه ممکن است امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته باشد و اینکه آیا اقداماتی باید در این راستا انجام شود یا خیر.

این قانونگذار ارشد آمریکایی در پایان این مصاحبه تاکید کرد: من همچنان می‌خواهم که خود کنگره ارزیابی را در این مورد انجام دهد و همچنین ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا را دریافت کنم و ببینم که آیا ممکن است این اسناد طبقه‌ بندی‌شده امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته باشند یا خیر.

اسناد محرمانه بایدن ممکن است امنیت آمریکا را به خطر انداخته باشد

سی‌بی‌اس نیوز پیشتر گزارش داد که حدود ۱۰ سند طبقه‌بندی شده از جو بایدن مربوط به زمانی که معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا بود، در "مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پن بایدن"، اندیشکده‌ای در واشنگتن یافت شده است. "مرکز پن بایدن" به اسم بایدن است؛ شخصی که دائما از اواسط ۲۰۱۷ تا آغاز کارزار انتخاباتی‌اش در ۲۰۲۰ از فضای آن استفاده می‌کرد. همچنین، پس از کشف دومین بسته از اسناد طبقه‌بندی شده مربوط به دوران معاونت جو بایدن، مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، یک بازرس ویژه را برای بررسی این اسناد طبقه‌بندی شده منصوب کرد. اما این درحالیست که یک وکیل کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد، در بررسی‌های بیشتری که از خانه شخصی جو بایدن در ایالت دلاور آمریکا به عمل آورده، اسناد محرمانه بیشتری را در آنجا کشف کرده است.