وزیر دفاع جدید آلمان مشخص شد

 دو منبع روز سه شنبه به رویترز گفتند که بوریس پیستوریوس ، وزیر داخلی سوسیال دموکرات ایالت نیدرزاکسن قرار است به عنوان وزیر دفاع بعدی آلمان در زمانی که برلین برای تقویت نظامی و حمایت از اوکراین تحت فشار است، خدمت کند.

کریستین لامبرشت روز دوشنبه با افزایش درخواست‌های متحدان برای ارسال تانک‌های سنگین به اوکراین، در آغاز هفته مهمی برای برنامه‌های غرب برای تسلیح بیشتر کی‌یف از سمت وزیر دفاع استعفا کرد.

این انتصاب، در صورت تایید، می‌تواند منجر به ترمیم گسترده‌تر کابینه آلمان شود، زیرا اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان وعده داده بود که کابینه خود را با تعداد مساوی مرد و زن تشکیل دهد.

پیستوریوس از سال ۲۰۱۳ وزیر داخلی در ایالت نیدرزاکسن بوده و مدت هاست که به عنوان نامزدی برای تصدی پست ملی دیده می‌شود. او در سال ۲۰۱۹ برای رهبری حزب سوسیال دموکرات نامزد شد.

وزیر دفاع جدید آلمان مشخص شد

او حقوقدان و وزیر امور داخلی در یکی از ایالت‌های غربی آلمان و هم حزبی اولاف شولتس صدر اعظم است و سمت‌هایی همچون فرمانداری، وکالت، عضویت در پارلمان و دولت ایالتی را در سوابق خود دارد.

تعلل در تامین تجهیزات ارتش، رفتار محتاطانه در کمک تسلیحاتی به اوکراین و سخنرانی انتقاد آمیز در شب سال نو، لامبرشت را هدف انتقادات شدید رسانه‌ها و احزاب مخالف دولت قرار داد و موجب استعفای او شد.