موضع‌گیری رییس کمیسیون اروپا علیه سپاه پاسداران

به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز سه شنبه در حاشیه نشست داووس در موضع گیری مداخله جویانه به خبرنگاران گفت: حکومت ایران حقوق اساسی انسانی را زیر پا می‌گذارد!

رئیس کمیسیون اروپا با نقش قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در این باره مدعی شد: ما در واقع به دنبال وضع دور جدیدی از تحریم‌ها علیه آنها هستیم و من از قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی هم حمایت می‌ کنم!

موضع‌گیری رییس کمیسیون اروپا علیه سپاه پاسداران

«لئو دوچرتی»، معاون وزیر امور خارجه انگلیس پنجشنبه هفته پیش در پارلمان این کشور گفت که انگلیس فعالانه در حال بررسی تحریم سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی است، اگرچه هنوز به تصمیم نهایی در این مورد نرسیده است.

دوچرتی در جریان گفتگوها درباره وضعیت ایران در مجلس عوام انگلیس که طی آن برخی از قانونگذاران خواستار ممنوعیت قانونی سپاه پاسداران شده بودند، گفت: این اشتباه است که از هم اکنون در مورد نتیجه اقدامات دولت در مورد این موضوع حدس بزنم، هنوز هیچ چیز به صورت کامل و نهایی شده مشخص نیست.

پیشتر اقدام مشابه آمریکا علیه سپاه پاسداران در زمان دولت ترامپ با واکنش‌های گسترده‌ای در منطقه روبرو شد و از جمله مقامات دولت سوریه و عراق طرح واشنگتن علیه سپاه پاسداران را به شدت رد کردند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد که در بسیاری از کشورهای غربی برای انجام اقدامات علیه سپاه پاسداران اختلاف نظرهای عمیقی وجود دارد و هنوز بسیاری از سیاستمداران در اروپا حاضر به همراهی با طرح‌های ضدایرانی واشنگتن نیستند.

حقیقت آن است که نقش سپاه پاسداران در مبارزه با تروریست مورد اذعان بسیاری از مقامات اروپایی و غربی است و هرگونه اقدام غربی‌ها برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران در واقع با ادعاهای آنها درباره مبارزه با تروریست تناقض دارد.