بیش از 3 میلیارد ستاره را در این تصویر ببینید

 به نقل از اینترستینگ انجینیرینگ، بر اساس بیانیه مطبوعاتی هاروارد ، تصویر پانورمای کهکشانی جدید توسط دوربین انرژی تاریک (DECam) (که برای بررسی انرژی تاریک طراحی شده) ثبت شد. این دوربین در تلسکوپ با دیافراگم 4 متری ویکتور ام بلانکو و در رصدخانه بین آمریکایی سرو تولولو (CTIO) قرار دارد.

در این تصویر بیش از 3 میلیارد ستاره در میان نوارهای غبارآلود کهکشان راه شیری قرار دارند که 6.5 درصد از آسمان شب را پوشش می‌دهد و طول آن 130 درجه دارد.

ادوارد شلافلای، محقق مؤسسه علوم تلسکوپ فضایی گفت: « ترکیب تصاویر دوربین انرژی تاریک با تصاویر پانستارز (تلسکوپ بررسی پانورامیک و سیستم واکنش سریع) نمای پانورامای 360 درجه از دیسک راه شیری را نشان می دهند و به ستارگان بسیار کم نورتر می رسد.» وی افزود با این بررسی جدید، می توانیم ساختار سه بعدی ستارگان و غبار کهکشان راه شیری را با جزئیات عالی ترسیم کنیم.

بررسی ها 3.32 میلیارد شی را شناسایی کرد این امر به اخترشناسان اجازه داد تا با کاوش در صفحه کهکشانی درک بهتری از کهکشان راه شیری به دست آورند.

3695868

آنها از مشاهدات طول موج نزدیک به فروسرخ استفاده کردند تا بیشتر غبار جذب کننده نور را پشت سر بگذارند و تصویر واضح تری از همه اجرام آسمانی به دست آورند. یک رویکرد نوآورانه پردازش داده نیز به کار گرفته شد که به آنها اجازه می داد پیش زمینه پشت هر ستاره را بهتر پیش بینی کنند و اطمینان حاصل شود که فهرست نهایی داده های پردازش شده دقیق تر است.

این تصویر عکس دسته جمعی بیش از سه میلیارد ستاره را نشان داده که تک تک آن ها قابل تشخیص هستند. اخترشناسان در دهه‌های آینده این پرتره دقیق بیش از سه میلیارد ستاره کهکشان راه شیری را بررسی خواهند کرد. این مطالعه برای اولین بار در « The Astrophysical Journal Supplement » منتشر شد.