پروسه اخراج یزدانی یک ماه قبل کلید خورد

با اعلام رسمی سرمربی تیم استقلال سیاوش یزدانی از جمع بازیکنان تیم آبی تهران جدا شد تا اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر رخ داده پررنگ تر جلوه کنند.
سیاوش یزدانی مدافع ۳۱ ساله مشهدی تیم استقلال که در تابستان امسال با گرفتن کارت پایان خدمت توانست دوباره قراردادش با استقلال را منعقد کند با عملکردی به شدت ضعیف در ۱۶ دیدار گذشته لیگ برتری و دو بازی سوپرجام و جام حذفی از جمع آبی‌پوشان جدا شد.
پروسه اخراج یزدانی یک ماه قبل کلید خورد

نیمکت‌نشین ۱۲ هفته‌ای!
سیاوش یزدانی که در شروع فصل جاری به همراه محمد حسین مرادمند به جمع آبی پوشان استقلال اضافه شد پس از درخشش زوج مدافعان میانی استقلال متشکل از عارف غلامی و رافائل سیلوا نیمکت‌نشین همیشگی این تیم تبدیل شد.
اولین حضور!
او برای اولین بار و پس از مصدمیت عارف غلامی در هفته سیزدهم کنار هم خدمتی اش یعنی مرادمند از ابتدا در زمین آبادان مقابل صنعت نفت به میدان رفت. بازی که یک بر صفر به سود استقلال تمام شد. این اولین حضور یزدانی در ترکیب استقلال در فصل جاری بود.
ساپینتو در آبادان فهمید که سیاوش را نمی خواهد
عملکرد این بازیکن در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان طوری بود که ساپینتو مطمئن شد در بازی ندادن به این مهره اش اشتباه نمی کرده. او ترجیح داد بار دیگر از سیلوا در قلب خط دفاعی اش  کند و به همین خاطر در هفته بعد از زوج مرادمند و سیلوا مقابل مس رفسنجان رونمایی کرد اما مصدومیت دقیقه ۲۸ محمدحسین مرادمند ساپینتو را وادار کرد بار دیگر از سیاوش یزدانی در قلب خط دفاعی تیمش ببرد وگرنه به نظر می رسید او از همان تاریخ بازی با صنعت (۴دی سال جاری) متوجه شده بود این بازیکن به دردش نمی خورد.
سومین حضور سیاوش دومین باخت استقلال!
اما سومین حضور سیاوش یزدانی در فصل جاری مقابل تراکتور در هفته پانزدهم لیگ برتر بود که این بازیکن و سازمان دفاعی استقلال در نهایت با دو گل خورده و شکست شهر تبریز را ترک کردند تا ساپینتو با تحمل دومین شکست این فصل به شدت تحت فشار قرار بگیرد.
اشتباهات عجیب در حذفی و اصفهان!
یزدانی در ددار با تراکتور در جام حذفی هم عامل اصلی به ثمر رسیدن تک گل تراکتور بود. او در آن زمان به میانه زمین رفته و پستش را خالی گذاشته بود و در راه برگشت به دنبال بازیکن تراکتور سعی می کرد با فریاد کشیدن(!) تمرکز بازیکن تراکتور را بهم بزند! او چند روز بعد هم در دیدار با سپاهان در دقیقه دوم وقت های تلف شده خطایی را مرتکب ش که کل تیمش تنبیه شد و ساپینتو سومین باخت این فصلش را تجربه کرد!
افت فاحش دقایق حضور!
مجموع دقایق حضور یزدانی در ترکیب استقلال در لیگ برتر ۳۳۲ دقیقه است. البته این بازیکن در جام حذفی نیز ۱۲۰ دقیقه همراه با بازیکنان استقلال در ترکیب این تیم حضور داشت تا مجموع دقایق بازی های این فصل فوتبالی اش در جمع آبی پوشان به ۴۵۲ دقیقه برسد که نسبت به فصل قبل که فقط ۱۷ هفته برای استقلال به میدان رفته بود به شدت کمتر است.
خودش را سوژه ساپینتو کرد!
یزدانی در تاریخ بیست و یکم مهرماه سال جاری با انتشار یک توییت علیه سرمربی تیمش که در آن نوشت: "آقای تولد ندیده!" خودش را به سوژه سرمربی تیم تبدیل کرد. در شرایطی که بازیکنان استقلال در تمرین برای ساپینتو تولد گرفته بودند سیاوش معتقد بود که وقت مناسبی برای این کار نبوده و همین موضوع به شدت با واکنش ساپینتو مواجه شد تا این بازیکن را مدتی در اختیار باشگاه قرار دهد! گرچه با وساطت حسینی و چشمی دو کاپیتان اول و دوم تیم استقلال این موضوع خاتمه یافت و یزدانی به جمع آبی پوشان برگشت ولی سیاوش یزدانی دیگر آن بازیکن قبل نشد.
آمار متفاوت دو فصل پیش!
یزدانی در فصل بیست و یکم با ۱۷ بار حضور در ترکیب استقلال ۱۵۱۵ دقیقه و در لیگ بیستم با ۱۸ بار حضور در ترکیب این تیم ۱۵۰۴ دقیقه بازی برای استقلال را تجربه کرده بود ولی در فصل چهارم حضورش در این تیم با شرایطی مواجه شده که حالا باید ادامه فوتبالش را در یک تیم دیگر تجربه کند!
لبخند سیاوش یزدانی پس از اعلام ضربه پنالتی به سود سپاهان که مشخص نشد به چه دلیل بوده است!
حواشی بیرونی و تصمیم مهم ساپینتو!
اتفاقات اخیر مربوط به برخورد یزدانی با یک هوادار مقابل کمپ زنده یاد ناصر حجازی و لبخند روی لبانش، پس از خطا روی شهریار مغانلو مقابل سپاهان و دادن پنالتی، وضعیت بغرنجی را برای او ایجاد کرد تا سرمربی این تیم عذرش را بخواهد.