نتایج جستجو
  • به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.

  • بیضایی کارشناس مسکن در گفت و گو با افکار نیوز :

    یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه در بحث بازار اجاره سیاست باید به سمت و سوی کاهش تقاضا برود،تاکید کرد: دولت برای کاهش قیمت مسکن باید سیاست افزایش عرضه و همچنین برای کاهش اجاره بها سیاست کاهش تقاضا را در پیش بگیرد .

  • دبیر اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به رفتار بازار مسکن در بهار ١۴٠٣ گفت: با رشد نرخ دلار احتمال تکرار تجربه رکود تورمی در بازار مسکن وجود دارد.

  • حسن محتشم عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با افکارنیوز:

    عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه دولت باید برای کنترل تورم ، رونق بازار مسکن و حمایت مستاجران برنامه ریزی داشته باشد،تاکید کرد: دولت برای کنترل تورم و رونق بازار مسکن باید نقدینگی را کاهش داده و در بخش مسکن با مجموعه انبورسازان و حرفه‌ا ی سازان صنعت ساختمان تعاملی جدی داشته باشد همچنین ساخت و ساز مسکن را رونق بخشد.

  • عضو هیات رییسه اتحادیه مشاوران املاک گفت: عوامل متعددی بر بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ اثرگذار است که از جمله آن می‌توان به هزینه‌های ساخت، تعداد معاملات، فعالیت‌های سوداگرانه، نوسانات بازار ارز، بودجه دولت، تسهیلات بانکی، مالیات‌های حوزه مسکن، نرخ رشد نقدینگی و اثرات آن بر تورم عمومی اشاره کرد.

  • رضایی‌کوچی درباره ابهاماتی درباره استفاده از ظرفیت شرکت‌های چینی در بازار مسکن و تفاوت مذاکرات وزارت و شهرسازی با شهرداری تهران در همکاری با چینی‌ها اظهار داشت: «مذاکرات شهرداری و وزارت راه و شهرسازی با چینی‌ها برای همکاری در ساخت مسکن در یک مسیر برقرار بوده و مدل همکاری‌ها هم مشارکتی است.»

  • نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه سال خوبی برای مشاوران املاک نبود، تصریح کرد: بازار مسکن از سایر بازارهای اقتصادی تاثیر می‌پذیرد؛ چنانچه بازارهایی مانند ارز و طلا در آرامش باشند، بخش مسکن نیز از همین روند تبعیت کرده و شاهد نوسان قیمت نخواهیم بود.

جستجوی پیشرفته