تفاهم
  • وزیر خارجه اسبق لبنان نهایی شدن «یادداشت تفاهم درخصوص مذاکرات پایان جنگ میان ایران و آمریکا» را باعث ناامیدی رژیم اسرائیل دانست و با اشاره به شکست متجاوزان در رسیدن به اهداف خود در منطقه تاکید کرد: این جنگ نشان داد که ایران یک قدرت بزرگ منطقه ای است و امنیت و صلح در منطقه باید درون زا باشد.

  • یادداشت تفاهم بین ایران و آمریکا در حالی به صورت دیجیتالی امضا شد که هنوز ابهامات بسیاری در مورد مفاد و جزئیات آن وجود دارد. از سوی دیگر، همچنان اختلافات اساسی در مورد برنامه هسته‌ای ایران به قوت خود باقی است و مذاکرات آینده تعیین خواهد کرد که آیا این تفاهم به یک «توافق بلندمدت» تبدیل می‌شود یا خیر.

  • بی‌بی‌سی در تحلیل خود از اثرات تفاهم اولیه میان ایران و آمریکا، ایجاد شکاف بین واشنگتن و تل‌آویو توسط تهران را خطری جدی دانست و در این باره نوشت: «دشمن اصلی اسرائیل، کسی است که بر متحد کلیدی تل‌آویو نفوذ دارد.»

  • نمایندگان مجلس حق دارند مواضع خود را آشکار کنند و مهمتر از آن حق دارند که در زمینه سازوکارهایی که برای اجرای مصوبه‌شان تنظیم می‌شود قانع شوند، اما آیا آنچه بین ایران و آژانس گذشت نادیده گرفتن قانون مجلس بود؟