معرفی مجموعه نرم‌افزارهای کاربردی ماه مبارک رمضان

مرکز بازی و نرم‌افزارهای تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج یکی از تولیدکنندگان و حامیان ساخت نرم‌افزارهای ایرانی تلفن همراه است که هر ساله محصولات مختلفی را متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی روانه بازار می‌کند. نرم‌افزارهای تولید شده در سازمان سراج شامل نرم‌افزارهای موبایلی در حوزه بازی و سرگرمی، قرآن و معارف دینی و ... است که با توجه به نیاز مخاطبان امروزی به تولید رسیده‌اند.

این نرم‌افزارها که کاملا بومی و به دست جوانان متخصص داخلی تولید شده، علاوه بر پاسخ‌گویی به بخشی از نیاز مخاطبان ایرانی، توانسته به بازارهای رقابتی نرم‌افزارهای موبایلی علی الخصوص در کشورهای اسلامی نیز راه پیدا کند. در ادامه به معرفی برخی از این نرم‌افزارها که قابل استفاده در ماه مبارک رمضان است می‌پردازیم:

بازی و سرگرمی

«داستان‌های قرآنی»: شامل ۷ داستان جذاب قرآنی با منابع و روایات بسیار منحصر به فرد و جذاب به ۳ زبان برای کودکان ۳ تا ۹ سال با نگاه اسلام شناسی و معرفی اسلام به کودکان و خردسالان است.

معرفی مجموعه نرم‌افزارهای کاربردی ماه مبارک رمضان

-«جنگل رضوان»: در این بازی قرآنی، پادشاه ظالم سرزمین غرب، سالهاست که به اهالی دهکده و جنگل ظلم و ستم روا می‌دارد تا اینکه مهدی تصمیم می گیرد تا با کمک و راهنمایی های کدخدا و حیوانات جنگل و همچنین فرشته‌های آسمانی به سمت سرزمین غرب حرکت کرده و پادشاه فاسد سرزمین غرب را از بین ببرد.

معرفی نرم‌افزارهای کاربردی ماه مبارک رمضان

«پیربابا»: پیربابا یک بازی جذاب و کودکانه است که با موضوع پذیرایی از عزاداران سید الشهدا (ع) ساخته شده است. شما در این بازی در نقش یک پیر مرد خیر و مهربان بازی می‌کنید که با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در شهرهای مختلف، خود را برای برپایی موکب اربعین در کربلا آماده می‌کند.

معرفی نرم‌افزارهای کاربردی ماه مبارک رمضان

«جان‌دانا»: :هدف از تولید این بازی آموزش سبک زندگی اسلامی به کودکان است و داستانی بودن برنامه یا استفاده از بازی و معما در حین برنامه و موارد دیگر همه برای این است که آموزش مفاهیم دینی برای کودکان جذاب و سرگرم کننده باشد.

معرفی نرم‌افزارهای کاربردی ماه مبارک رمضان

معارف

«قرآن برای کودکان»: قرآن برای کودکان یک برنامه تعاملی است که شما را به سرزمین قصه‌های قرآن می‌برد.با این برنامه می‌توانید به آغاز آفرینش و ماجرای خلقت آدم و حوا بروید و مشاهده کنیدُ سوار کشتی نوح بشوید و با حیوانات در کشتی سفر کنید.

معرفی مجموعه نرم‌افزارهای ماه مبارک رمضان

«دختران بهشتی»: نرم‌افزاردختران بهشتی باموضوع حجاب کودکان برای سنین ۵ تا ۸ سال درزمینه آموزش حجاب و در قالب ۱۹ بازی تلفن همراه تولید شده است. در طراحی این نرم‌افزار از نظرات روانشناسان کودک و نوجوان و فتاوای مراجع تقلید نسبت به مسئله حجاب بهره گرفته شده است.

معرفی مجموعه نرم‌افزارهای ماه مبارک رمضان

«منبر»: منبر قرار است شنیدن سخنرانی‌ها را آسان کند و برای پامنبری‌هایی طراحی شده است که با دنیای جدید همراه هستند.

معرفی مجموعه نرم‌افزارهای ماه رمضان

ـ «مفاتیح نفیس»: این نرم‌افزارکلیات مفاتیح‌الجنان به همراه ترجمه فارسی با امکان نشان گذارى، تنظیمات شخصى سازى و جستجو در میان متو است.

معرفی مجموعه نرم‌افزارهای ماه رمضان

ـ «قرآن منهاج»:قرآن صوتی منهاج با امکان حفظ معانی قرآن کریم (تخته الیتنر قرآنی)، شامل متن کل قرآن به همراه ده ترجمه فارسی است.

معرفی نرم‌افزارهای کاربردی ماه رمضان

ـ «المراقبات»: المراقبات نام کتابی از آیت میرزا جواد ملکی تبریزی است. در این کتاب مولف درباره مهمترین اعمال و مراقبات در طول سال بحث کرده و نکاتی درباره سیر و سلوک و معارف اسالمی را مطرح کرده است. نرم افزار المراقبات نفیس با قابلیت های منحصر به فرد به صورت رایگان در کافه بازار منتشر شده است.

معرفی نرم‌افزارهای کاربردی ماه رمضان

ـ «معجزنشان»: این نرم افزار شامل قرائت صحیفه‌اش توسط مداحان اهل بیت و ترجمه گویای فارسی آیت الله صفایی بوشهری با گویندگی محمدرضا سرشار است.

 مجموعه نرم‌افزارهای کاربردی ماه مبارک رمضان

ـ «غررالحکم»: این برنامه کتاب گرانسنگ غررالحکم و دررالکلم را در سیستم اندرویدی شما می آورد. این کتاب بیش از یازده هزار حدیث در بیش از 500 باب و موضوع از امیر المؤمنین علیه السلام را روایت می کند.

 مجموعه نرم‌افزارهای کاربردی ماه مبارک رمضان

ـ «نهج الفصاحه»: نرم افزار نهج الفصاحه بیش از 3200 حدیث گرانبها و زیبا از رسول اکرم اسلام صلوات الله علیه را در خود جای داده است که از جمله قابلیت‌های آن می توان به امکان برگزیدن احادیث دلخواه، قابلیت جستجو در ترجمه فارسی احادیث، اشتراک گذاری متون عربی و فارسی و ... اشاره کرد.

 مجموعه نرم‌افزارهای ماه مبارک رمضان

ـ «پرسمان تربیتی»: نرم افزار پرسمان، نیاز والدین دغدغه مند به یک مشاور باتجربه و تمام وقت را به خوبى پاسخ مى دهد.

 مجموعه نرم‌افزارهای ماه مبارک رمضان

ـ «بوستان نهج البلاغه»: سخن ازسخنان گهربار امیر المومنین (ع) در این اپلیکیشن گرد هم آمده‌اند ودر قالب انیمیشن و بازی و داستان به کودکان آموزش داده می‌شوند.

 مجموعه نرم‌افزارهای ماه مبارک رمضان

ـ «زنگ قرآن»: این اپلیکیشن برای کودکان بوده و برای آموزش تعدای از سوره های جز ۳۰ در قالب قرائت ، شعر ، بازی و داستان طراحی شده است. این نرم‌ افزار همچنین شامل تعدادی از احادیث معصومین نیز است که با استفاده از شعر و بازی به کودکان آموزش داده می‌شود.

 مجموعه نرم‌افزارهای ماه رمضان

«نماز برای کودکان»: نرم افزاری بی نظیر برای آموزش نماز به کودکان بصورت کاملا رایگان به همراه مجموعه‌ای از بازی‌ها و نماهنگ‌های سرگرم کننده و آموزنده ویژه کودکان با بروزرسانی هفتگی است.

 مجموعه نرم‌افزارهای کاربردی ماه رمضان

علاقه‌مندان می توانند برای دریافت این اپلیکیشن‌ها به سایت سازمان فضای مجازی سراج به نشانی www.seraj.ir مراجعه کنند.