اشکنازی بازسازی ویرانی‌های غزه را مشروط کرد

  گابی اشکنازی ، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ، در اظهاراتی بازسازی ویرانی‌های غزه را به آزادی اسیران صهیونیست از دست نیروهای مقاومت مشروط کرد.

او درباره پیامد‌های جنگ اخیر در غزه گفت: «اسرائیل هرگز اجازه نخواهد داد بازسازی ویرانی‌های نوار غزه ابزار و وسیله‌ای باشد تا حماس توانایی‌های تروریستی خود را بازسازی کند.»

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بازسازی ویرانی‌های غزه همچنین بدون دستیابی به راه حلی درمورد بازگرداندن اسرای صهیونیست نزد حماس هرگز انجام نخواهد شد.

اشکنازی در ادامه فعالیت و تلاش‌های تشکیلات خودگردان فلسطین در مجامع بین‌المللی را مانع بزرگی برای انجام گفتگوی سیاسی میان تل‌آویو و رام‌الله خواند.

او گفت: فعالیت تشکیلات خودگردان در سازمان‌ها و مجامع بین المللی مانند دیوان بین‌المللی کیفری و شورای حقوق بشر (سازمان ملل) به فرصت‌های همکاری میان اسرائیل و فلسطین در آینده آسیب می‌زند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از سفر اخیر به قاهره اعلام کرد ادامه تحریک‌ها و فعالیت‌های تشکیلات خودگردان در نهاد‌های بین المللی مانعی بزرگ برای برگزاری گفتگوی سیاسی و اقدامات اعتمادساز است.

اشکنازی روز یکشنبه در قاهره با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، دیدار کرد.

او همچنین از ایفای نقش تاریخی مصر در برقراری صلح میان اسرائیل و همسایگانش و نیز تمایل آن به حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای تشکر کرد.