شروط عراق برای ورود زائران ایرانی اربعین

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز ریاست نشست کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق را بر عهده داشت.

کانال تلگرامی دفتر نخست وزیر عراق گزارش داد، در این نشست، وضعیت خطرناک کرونا در عراق، افزایش تعداد مبتلایان و فراهم سازی مقدمات زیارت اربعین بررسی شد.

در این نشست با ورود ۳۰ هزار زائر ایرانی و ده هزار نفر از زائران کشورهای عربی و سایر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین موافقت شد.

شروط عراق برای ورود زائران ایرانی اربعین

 

به گفته دفتر نخست وزیر عراق، همچنین مقرر شد که زائران باید از طریق فرودگاههای بین‌المللی عراق وارد شوند و دارای تست  (PCR) منفی باشند که ۷۲ ساعت پیش از ورود به عراق، گرفته شده باشد.

در همین ارتباط، احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین صبح امروز اظهار داشت: ما هم مثل عاشقان حسینی همچنان منتظر تصمیم دولت عراق هستیم تا بر اساس آن برنامه‌ریزی‌ها را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه پیش ثبت‌نام از زائران اربعین که توسط سازمان حج و زیارت در سامانه سماح صورت می‌گیرد، به معنای اعزام زائران نیست، خاطر نشان کرد: کمیته‌های ستاد اربعین آماده خدمت به زوار اربعین هستند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: با توجه به موافقت دولت با برگزاری اربعین البته با شرط تزریق دو دز واکسن کرونا، باید برای اعزام زائران منتظر نظر دولت عراق بمانیم... با این وجود، از زائران می‌خواهیم که به سمت مرزها حرکت نکنند و همچنان منتظر تصمیم عراق باشند.»

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه هفته گذشته در دیدار با الکاظمی، نخست وزیر عراق از مذاکره با طرف عراقی به منظور تعیین وضعیت اربعین حسینی خبر داد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفته است که به هیچ عنوان عراق برای مسافران ویزای انفرادی صادر نمی‌کند و آژانس‌هایی که در این مدت تخلف کرده‌اند باید خسارت مسافران را پرداخت کنند.