کره جنوبی در انتظار تنبیه سخت ایران

ایران به عنوان کشوری که با انقلاب مردمی خود توانسته در مقابل زورگویی استکبار جهانی بایستد خود را در جهان مطرح کرده اما پس از پیروزی انقلاب اسامی برخی کشورها متاسفانه طاقت استقلال ایران را نداشتند .

آمریکا به عنوان بزرگترین دشمن ایران در طول چهل و اندی سال گذشته نشان داده تمام تلاش خود را برای فشار به جمهوری اسلامی و مردم ایران به کار گرفته است.

در این میان اما برخی کشورها مانند کره جنوبی که خود را مستقل مطرح می کنند با گذر زمان نشان دادند تحت سلطه آمریکایی ها هستند و بدون اجازه آنها اقدامی انجام نمی دهند.

کره جنوبی در انتظار تنبیه سخت ایران

کره جنوبی در سالهای اخیر با بلوکه کردن پول ایران نشان داده در مسیر تقابل با با و اهداف آمریکا گام بر می دارد.

یکی دیگر از اقداماتی که این کشور در مقابل ایران برداشت خروج شرکت های تجاری کره ای مانند سامسونگ و ال جی بود تا بازار ایران را با بحران مواجه کنند در حالی که مردم ایران با احترام به کالاهای تولید شده کره جنوبی و خریداری آنها احترام خود را نشان داده بودند اما کره ای ها مفهوم و قدر این احترام را ندانستند.

آنچه امروز باید بدان توجه داشت اینکه دولت کرده جنوبی باید با تنبیه ایرانی ها مواجه شود. اول اینکه همانطور که تولید کنندگان داخلی نشان دادند ، توانستند جای خالی محصولات کره ای را با اقدام موثر و باور عزتمند افزایش دهند.

امروز ایران در محصولات صنعتی به خصوص در لوازم خانگی توانسته به پیشرفت خوبی دست پیدا کند و افزایش کیفی بسیار خوبی پیدا کرده است.

اما این پایان ماجرا نیست بلکه تولید کنندگان لوازم خانگی باید نشان دهند محصولات آنها می تواند در بازار های بین المللی جا باز کند و این مهم با افزایش بیشتر کیفیت امکان پذیر است.

دولت سیزدهم وظیفه دارد با پشتیبانی محصولات تولیدی کشو و تولید کنندگان ، رونق تولید را افزایش دهد. ایران نباید در تجارت خود به غیر از تجارت آزاد تن دهد، نباید اجازه دهیم کره جنوبی و امثال این کشورها به خاطر تحریم های نفتی آنچه را که می خواهند بر ما تحمیل کنند.

هفته گذشته حکم بسیار مهمی به وزارت صمت ابلاغ شد؛ بر اساس نامه رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به وزیر صمت، واردات محصولات صوتی و تصویری کره‌جنوبی به کشور ممنوع شد. این ممنوعیت در شرایطی انجام شد که سه سال است کره‌ای‌ها از ترس تحریم امریکا حاضر به همکاری تجاری با جمهوری اسلامی ایران نیستند و حالا قصد دارند با سوءاستفاده از شرایط کشور و تحریم‌ها، بخشی از پول بلوکه شده ایران در بانک‌های کره را با ارسال محصولات خود آزاد کنند.

پیشنهاد کره جنوبی در حالی مطرح شده که دو شرکت ال جی و سامسونگ همکاری با ایران را سه سال پیش محدود کردند و تصمیم گرفتند به ایران نیایند.

عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران درباره افزایش تولید محصولات خانگی در کشور می گوید که قابلیت جهش ۲۰۰ درصدی در تولید انواع لوازم خانگی با توجه به ظرفیت‌های نصب شده در کشور وجود دارد. معتقدیم ظرفیت‌های موجود، نیاز داخل را به طور کامل تأمین می‌کند و صنعت لوازم خانگی ایران قابلیت تبدیل شدن به مرکز تولید و صادرات در منطقه با جمعیت بیش از ۴۰۰ میلیون نفری را دارا است.

همچنین حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز  گفته۷۰ تا ۸۰ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار داخلی‌ها است و با حمایت‌هایی که حالا از صنعت لوازم خانگی انجام شده، لازم است تولیدکنندگان برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته باشند و سرمایه‌گذاری خود را توسعه دهند و کیفیت کالا‌ها و خدمات پس از فروش را دور از انتظار بالا ببرند. همچنین باید بدانیم ممنوعیت کالای نهایی لوازم خانگی مربوط به سال ۱۳۹۷ است و پیش از آن هم کره‌ای‌ها از ایران رفته بودند و در حال حاضر اتفاق جدیدی رخ نداده و فقط زمینه برای حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و برنامه ریزی بلندمدت آن‌ها فراهم شده است. در واقع با مصوبه جدید جلوی واردات کالا‌هایی با مشابه تولید داخل گرفته می‌شود.

کره جنوبی باید تکلیفش را با ایران مشخص کند. اگر می خواهد زیر بار سلطه آمریکا رود باید حسارتی که از بازار ایران می بیند را در نظر داشته باشد اما اگر می خواهد بر اساس تفاهم و همکاری مشترک با ایران گام بردارد، نباید مسائل تجاری خود را به آمریکایی ها گره بزند.

تحریم کالاهای کره جنوبی باعث تنبیه سئول می شود

ابراهیم عزیزی از نمایندگان مجلس یازدهم در خصوص واکنش وزیر خارجه کره جنوبی به موضوع اموال بلوکه شده کشورمان، گفت: مقامات سئول باید سیاست منفعلانه و وابسته به آمریکا را کنار بگذارند و برای حفظ منافع مردم خود تلاش کنند.

نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این روزها حجم عظیمی از مبادلات اقتصادی کشورمان با کره جنوبی انجام می شود لذا یکی از برخوردهای بازدارنده در این مسیر تحریم کالاهای این کشور است زیرا سبب تنبیه شدن سئول می شود.

وی ادامه داد: مقامات کره ای باید بدانند جمهوری اسلامی ایران از امکانات و ظرفیت های دیگری نیز برخوردار بوده و دست برتر دارد لذا باید هرچه سریع تر اموال بلوکه شده کشورمان را آزاد کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: کره ای ها عنوان می کنند اموال کشورمان را در قالب اقلام بشردوستانه آزادسازی می کنند در حالی که این مهم به درستی محقق نشده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در این میان دیپلماسی قوی، قاطع و بازدارنده یکی دیگر از مسیرهایی است که از سوی وزارت امور خارجه کشورمان باید دنبال شود.