وحدت آگاهانه‌ای بین مجلس و دولت حکمفرما است

اسماعیل کوثری در گفتگو با افکارنیوز با تأکید بر اینکه مجلس و دولت در تعامل کامل با هم هستند، اظهار داشت: دولت، مجلس و قوه قضائیه در اصول با یکدیگر هماهنگ و همراه هستند اما ممکن است در برخی از جزئیات اختلاف‌نظری با یکدیگر داشته باشند.

 

وی بیان کرد: این مسئله نشان‌دهنده دموکراسی و تفکر آزاد است و هر مسئولی آزاد است که بر اساس بررسی‌های کارشناسی خودش تصمیم‌گیری کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نباید رویه به این گونه باشد که هر چیزی که دولت به مجلس ارائه می‌دهد، مورد تائید نمایندگان قرار گیرد و از سوی دیگر هم نماینده دولت همواره در صحن مجلس حضور می‌یابد و نقطه نظرات و دیدگاه‌های دولت درباره طرح‌ها و لوایح را مطرح می‌کند؛ پس آنان هم چشم‌بسته مصوبات مجلس را اجرا نمی‌کنند بلکه نظرات خود را در حین بررسی طرح‌ها و لوایح ارائه می‌دهند.

کوثری ادامه داد: پس از آنکه مسعود فیاضی نتوانست از مجلس برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رأی‌اعتماد بگیرد، برخی از افراد این‌گونه القاء کردند که بین مجلس و دولت اختلاف به وجود آمده درحالی‌که به هیچ وجه این‌گونه نیست. نمایندگان تحقیقات و بررسی‌های خود را درباره گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش انجام دادند و برخی از آنان با وی موافق و برخی دیگر هم مخالف بودند و نظر کلیت مجلس ملاک عمل است.

وحدت آگاهانه‌ای بین مجلس و دولت حکمفرما است

وی تصریح کرد: اگر مجلس و دولت با یکدیگر اختلاف داشتند، پس چطور از ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت به مجلس، ۱۸ نفر توانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند؟ پس این حرف‌ها بی‌اساس است و وحدت آگاهانه‌ای بین مجلس و دولت حکمفرما است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر گاهی‌اوقات نظرات مجلس و دولت با یکدیگر متفاوت باشد، هیچ ایرادی ندارد و اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل جزئی هیچ اشکالی ندارد و مهم این است که در مسائل کلان و اصلی کشور آنان با یکدیگر وحدت کامل دارند و در مسائل کلان، مجلس از اقدامات دولت حمایت می‌کند و دولت هم در هماهنگی با مجلس و قوه قضائیه این اقدامات را انجام می‌دهد.

کوثری اظهار داشت: برای مثال دولت اقداماتی را برای رفع مشکلات معیشتی مردم و رونق تولید در دستور کار دارد و مجلس آمادگی کامل دارد که با دولت برای تحقق این مسئله همکاری کند. دشمنان از هماهنگی و وحدت آگاهانه بین قوای سه‌گانه وحشت و ترس دارند چرا که نمی‌توانند توطئه‌های خود را با وجود این هماهنگی و وحدت عملیاتی کنند و به همین دلیل مدام اخبار جعلی درباره اختلاف بین قوای سه‌گانه یا اختلاف بین دولت و مجلس را مطرح می‌کنند که به هیچ‌وجه این‌گونه نیست.