رایزنی وزرای خارجه چین و عربستان درباره برنامه هسته‌ای ایران

فیصل بن فرحان ، وزیر امور خارجه عربستان امروز (دوشنبه) با وانگ یی، همتای چینی خود در شهر ووشی در جنوب چین دیدار و درباره برنامه هسته‌ای ایران و تلاش‌ها برای تامین امنیت افغانستان گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری العربیه گزارش داد که دو طرف در این دیدار بر تقویت روابط بین چین و عربستان در تمام زمینه‌های همکاری تاکید کردند و تحولات اخیر منطقه و جهان از جمله ارتقای امنیت و ثبات در خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بن فرحان و وانگ یی همچنین در مورد برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین تبادل نظر و بر اهمیت حمایت از افغانستان تاکید کرده و درباره تلاش‌های بین المللی در این زمینه گفت‌وگو کردند.

رایزنی وزرای خارجه چین و عربستان درباره برنامه هسته‌ای ایران

وزیر خارجه عربستان پس از این دیدار در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «با وزیر خارجه چین روابط راهبردی ریاض و پکن و تعدادی از موضوعات دارای اهتمام مشترک از جمله برنامه هسته‌ای ایران و تحولات افغانستان را مورد بررسی قرار دادیم. ما خواهان تقویت شراکت با چین و هماهنگی دو جانبه در زمینه‌های مختلف هستیم.»

چندی پیش، فیصل بن فرحان مدعی شده بود که مذاکرات کنونی وین مثبت نیست و به نظر می‌رسد موضع سخت ایران، بازگشت از آن چیزی است که در دور‌ه‌های پیشین بر آن توافق شده بود.

وزرای خارجه عربستان سعودی و سایر کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس به منظور دیدار با مقامات دومین اقتصاد بزرگ جهان و مصرف کننده عمده نفت به پکن، پایتخت چین سفر کرده‌اند. در این دیدار‌ها که تا روز جمعه ادامه دارد وزرای خارجه عربستان، کویت، عمان، بحرین و همچنین دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس حضور دارند.