وزرای دولت سیزدهم در پیچ استیضاح/ نارضایتی مجلسی ها  از برخی وزرا

استیضاح یکی از اختیارات مجلس شورای اسلامی در مقابل دولت است. در طول تاریخ جمهوری اسلامی همواره استیضاح در مجلس های گوناگون مطرح و اعمال شده و نمایندگان ادوار مختلف همواره سعی داشتند با استفاده از این ابزار نظارتی وظایف خود را انجام دهند.

در برخی مجلس ها همانند مجلس یازدهم که مصادف با دولت سیزدهم هم شده و همسویی و هماهنگی خوبی نیز در جریان است اما مطمئنا همین موضوع باعث نمی شود نمایندگان وزیر الدوله بوده و نظارتی بر عملکرد وزرای دولت نداشته باشند.

به نظر می رسد نمایندگان مجلس یازدهم از عملکرد یکی دو نفر از اعضای کابینه آیت الله رئیسی راضی نیستند و احتمال دارد به زودی آنها را به مجلس کشانده و استیضاح کنند.

معین الدین سعیدی نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با افکارنیوز، با اشاره به مبحث استیضاح برخی وزرا در مجلس بیان داشت: سوال تذکر و استیضاح از جمله حقوق نمایندگان مجلس است و جزو شئون نظارتی آنان است.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات ایفای این نقش نظارتی حتی منجر به تقویت دولت هم می‌شود، اما طبیعتاً باید به وزرا زمان داده شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر بحث استیضاح برخی از وزرا مطرح است. برای مثال، وزیر صمت تعهداتی داده بود که متاسفانه اجرا نشده است.

نماینده مردم چابهار بیان داشت: وزیر صمت به صراحت اعلام کرده بود که ما امسال قرعه‌کشی خودرو نخواهیم داشت، در حالی که همچنان قرعه‌کشی خودرو وجود دارد و علاوه بر این، مافیای خودرو در این بازار جولان می‌دهند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مجموع این موارد باعث شده است که برخی از نمایندگان احساس کنند که زمان آن رسیده است که کابینه تقویت شود.

وزرای دولت سیزدهم در پیچ استیضاح/ نارضایتی مجلسی ها  از برخی وزرا

نماینده مردم چابهار در مجلس بیان کرد: البته هنوز جلسات تعاملی بین مجلس و دولت برقرار است و نقطه نظرات رد و بدل می‌شود. برخی از نمایندگان به این نتیجه رسیده اند که فعلاً باید به وزرا زمان داده شود و زمان برای استیضاح وزرا نرسیده است.

وی ادامه داد: اما برخی از نمایندگان هم اصرار دارند که هیئت رئیسه مجلس باید طرح استیضاح برخی از وزرا را اعلام وصول کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در مجموع فضای عمومی مجلس به گونه‌ای است که علی‌رغم همراهی و همگامی با دولت، نمایندگان به نحوه کارکرد برخی از وزرا اعتراض دارند و انتظار دارند که مطالبات مردم در رویکرد وزرا دیده شود.