مهار تورم رونق را به چرخه تولید بازمی‌گرداند

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درخصوص شعار سال مبنی بر مهار تورم ، رشد تولید افزود: سالیان زیادی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عناوین مختلفی شعار سال را حول محور تولید تعریف و نام‌‌گذاری می‌کنند‌.

وی افزود: در سال جدید به واسطه اینکه در سالی که گذشت تورم بسیار زیادی را شاها بودیم و گرانی‌ها مردم را آزار داد و ما جلسات متعددی را با دولتمردان به منظور مدیریت بهتر اقتصادی و بررسی علل اصلی مسائل پیش آمده داشتیم، رهبر انقلاب بر مهار تورم تاکید کردند‌.

بدری یادآور شد که همانطور که رهبر انقلاب در گذشته تاکید فرموده بودند، تورم ام‌المصائب و آفت اصلی تمام حوزه‌های اقتصاد است. تا زمانی که تورم افسارگسیخته و کنترل نشده باشد درآمد و هزینه همخوانی ندارند.

نماینده مردم اردبیل گفت: این عدم تناسب بین درآمد و هزینه فقط و فقط زمانی حل می‌شود که تورم کاهش یابد و مدیریت و کنترل شود در غیر این صورت هرچقدر حقوق افزایش یابد به تناسب آن یا چه بسا بسیار بیشتر، شاهد گرانی و سوداگری دلالان در بازارهای مختلف و اساسی مردم خواهیم بود.

وی ابراز کرد: برای مهار تورم لازم است که به بخش تولید اهمیت دهیم. بازار دلالی را با ترفندها و خلاقیت‌های اقتصادی مدیریت و کنترل کنیم و از تجربیات گذشته درش بگیریم.

بدری اظهارداشت: تداوم تورم افسارگسیخته موجب کاهش هرچه بیشتر ارزش پول ملی می‌شود و این کاهش ارزش پول ملی زندگی را برای مردم سخت و روابط بین‌المللی کشورمان را دچار خدشه می‌کند. طوری خواهد شد که تامین مایحتاج برای مردم بسیار دشوار می‌شود.

مهار تورم رونق را به چرخه تولید بازمی‌گرداند

نماینده مردم اردبیل درمجلس انتها خاطرنشان کرد: با تمام این اوصاف، مهار تورم باید اولویت تمام دستگاه‌های تاثیرگذار باشد تا با جلوگیری از سوداگری و دلالی، رونق را به چرخه تولید برگردانند.