حمله استاد دانشگاه آمریکایی به دونالد ترامپ درباره برخورد با ایران

وارن روزن بلوم (warren rosenblum) استاد تاریخ و روابط بین‌الملل و حقوق بشر دانشگاه وبستر است، وی نظرات خود را در خصوص تحریم‌ها در شرایط شیوع کرونا مطرح کرده است.

دولت ترامپ باید در برخورد با بحران کرونا انعطاف‌پذیری و همدلی بیشتری نشان دهد

اخبار سیاسی- روزن بلوم در ابتدا در مورد تحریم‌ها گفت: من به شدت با تحریم‌های علیه ایران مخالفم و معتقدم که برجام نقشه‌ای را برای بهبود روابط در چارچوب امنیت بهتر وضع کرده است. فکر می‌کنم کنار گذاشتن توافق برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها اشتباه بود. بحران کرونا فاجعه را پیچیده‌تر کرده است. اکنون دولت ترامپ باید در برخورد با این وضعیت انعطاف‌پذیری و همدلی بیشتری نشان دهد.

هیچ توجیه منطقی برای ادامه تحریم‌ها در این شرایط وجود ندارد

وی در ادامه افزود: هیچ توجیه منطقی برای ادامه تحریم‌ها در این شرایط وجود ندارد. متأسفانه دولت ترامپ احتمالاً به استدلال‌های منطقی یا تلاش‌های بین المللی برای لغو تحریم‌ها توجه نمی‌کند.

وعده دولت ترامپ مبنی بر معافیت کمک‌های بشردوستانه از تحریم، حقیقت نداشت

این استاد حقوق بشر تاکید کرد: سیاست بر مردم تاثیر زیادی داشته است. وعده دولت ترامپ مبنی بر معافیت کمک‌های بشردوستانه از تحریم، حقیقت نداشت تا ایران بتواند دارو و تجهیزات مورد نیاز خود را دریافت کند. اقتصاد جهانی دسترسی ایران به سرمایه و فرصت‌های تجاری را قطع کرده است..

ترامپ هنگام صحبت از سیاست ایران بی‌فکر است

وی در مورد سیاست ترامپ در قبال ایران گفت: ترامپ هنگام صحبت از سیاست ایران بی‌فکر است. به نظر می‌رسد ارتباط نزدیک وی با عربستان سعودی و نارضایتی وی از موفقیت‌های دیپلماتیک اوباما با یکدیگر ارتباط دارد. به یاد داشته باشید که ترامپ برنامه سیاسی خود را بر پایه مخالفت با اوباما ساخته است.

باید به دلایل بشردوستانه از ایران حمایت کنیم

روزن بلوم در ادامه تاکید کرد: ایران نیاز به دسترسی به سرمایه و پول دارد. در صورت عدم وجود این امکانات، ما باید به دلایل بشردوستانه از ایران حمایت کنیم.

مردم آمریکا به خاطر مصیبت‌های خود و گمراهی رسانه‌ها متوجه عمق فاجعه در ایران نشده‌اند

این استاد دانشگاه گفت: فکر می‌کنم بیشتر آمریکایی‌ها نیاز به کمک به مردم ایران در این دوره دشوار را تشخیص می‌دهند. متأسفانه، بیشتر آمریکایی‌ها توجه زیادی به این موضوع نکرده‌اند. بسیاری توسط رسانه‌های آمریکا گمراه شده‌اند. بعضی‌ها فقط به خاطر مصیبت‌های خود بسیار پریشان هستند و متوجه عمق فاجعه تحریم‌ها در ایران نشده‌اند.