گزارش AFC از پنجمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC ) درباره قهرمانی مجدد پرسپولیس در لیگ برتر نوشت: «پرسپولیس برای پنجمین سال متوالی قهرمان ایران شد. شاگردان یحیی گل‌محمدی برای قهرمانی نیاز به نتیجه‌ای برابر با سپاهان یا بهتر از این تیم داشتند تا از قهرمانی خود محافظت کنند، اما با پیروزی 2 بر صفر مقابل پیکان هیچ اشتباهی مرتکب نشدند.

این نتیجه، پیروزی خارج از خانه سپاهان مقابل رقیب پرسپولیس یعنی استقلال را هم بی‌اثر کرد و این تیم دو امتیاز از قهرمان عقب ماند. رقابت جذاب قهرمانی تا شب پایانی پیش رفت. پرسپولیس با گل مهدی عبدی از پیکان پیش افتاد و با آرامش بیشتری به بازی ادامه داد. پس از آنهم پنجمین قهرمانی متوالی با گل احمد نوراللهی قطعی به نظر می‌رسید. نوراللهی و عبدی به ترتیب با زدن 10 و 9 گل، بهترین گلزنان تیمی بودند که تنها یک شکست متحمل شد.

در حالی که قدرت اصلی ایران قهرمانی دیگری را جشن می‌گرفت، سایپا هم در شب پایانی لیگ برتر ایران ناامید شد به لیگ دسته اول سقوط کرد. قهرمان ایران در سال 2007 تا شب آخر لیگ با ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان برای فرار از سقوط رقابت می‌کرد که با شکست 5 بر یک مقابل تراکتور، به همراه ماشین‌سازی سقوط کرد».