بیوگرافی سجاد گنج زاده کاراته کار طلایی المپیک

سجاد گنج‌زاده که ۱۴ دی ماه ۱۳۷۰ در اسلامشهر به دنیا آمد، امروز در المپیک توکیو به عنوان آخرین نماینده ورزش ایران به مبارزه پرداخت و تاکنون موفق شده که مدال خود را قطعی نماید.

او در اسلامشهر باشگاهی به نام قهرمان را اداره می‌کند.

بیوگرافی سجاد گنج زاده کاراته کار طلایی المپیک

سجاد گنج زاده در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کاراته زیر نظر مربیان مطرحی همچون سید شهرام هروی، علیرضا کتیرایی، مجید عبدالحسینی، مهران بهنام فر، غلامرضا دباغیان و حسین روحانی فعالیت داشته‌است.

گنج زاده در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۶ در لینز اتریش، پس از شکست حریفانی از ولز، تونس، کرواسی، ماکائو و بوسنی راهی فینال شد و در این مرحله با حریف مراکشی، که مدال طلای امید‌های جهان را در کارنامه دارد، رقابت کرد و در نهایت با شکست این کاراته کا طلای وزن ۸۴+ کیلوگرم را از آن خود کرد. این مسابقه در وقت قانونی به تساوی رسید و در هانتی با رای داوران، گنج‌زاده پیروز مسابقه شد. گنج‌زاده پیش از این در سال ۲۰۱۴ در رقابت‌های جهانی آلمان مدال نقره را کسب کرده بود.

بیوگرافی سجاد گنج زاده کاراته کار طلایی المپیک

سجاد گنج زاده در رقابت‌های قهرمانی جهان سال ۲۰۱۸ که در اسپانیا برگزارشد در وزن +۸۴ کیلوگرم با شکست رقبایی از قرقیزستان، آمریکا، بلژیک، ترکیه و روسیه موفق شد به دیدار نهایی این رقابت‌ها صعود کند. در مبارزه پایانی گنج زاده مقابل جانان هورنه از آلمان به نتیجه ۲ بر ۵ رضایت داد و صاحب مدال نقره شد.

عملکرد گنج‌زاده در المپیک توکیو

سجاد گنج‌زاده تنها کاراته‌کای مردان ایران در المپیک توکیو و دارنده یک مدال طلا و ۲ نقره جهان، در چهارمین مبارزه مرحله گروهی مقابل دانیل گایسینسکی از کانادا به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و در مجموع با ۳ پیروزی ویک تساوی به عنوان سرگروه راهی مرحله نیمه نهایی المپیک توکیو شد.

بیوگرافی سجاد گنج زاده کاراته کار طلایی المپیک

گنج‌زاده برای رسیدن به فینال کمتر از یک ساعت دیگر به مصاف اوگور آکتاش دارنده مدال برنز جهان از ترکیه می‌رود. دیگر دیدار نیمه نهایی این وزن میان ریوتارو آراگا از ژاپن و طارق حامدی از عربستان برگزار می‌شود.

گنج‌زاده پیش از این در دور نخست برابر ایوان کوسیچ دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ از کرواسی به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید. گنج‌زاده در ادامه مقابل طارق حامدی از عربستان به نتیجه تساوی رضایت داد و در سومین مبارزه نیز مقابل بریان ایر از آمریکا به برتری ۶ بر صفر رسید.

هدایت سجاد گنج‌زاده در این رقابت‌ها بر عهده سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته ایران است.

رشته ورزشی کاراته برای نخستین بار است که به دلیل درخواست ژاپن، در بازی‌های المپیک حضور رسمی دارد، اما در دوره بعدی المپیک در پاریس حضور نخواهد داشت.