بازگشت سعید معروف به تیم‌ملی؟

هفته اول لیگ ملتهای والیبال ، اولین میدان جهانی تیم ملی با کادر تمام ایرانی است. میدانی که عیار مربیان ایرانی در آن مشخص می شود. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال از حالا برنامه اش برای سال آینده مشخص است. سالی شلوغ و البته با رقابتهایی مهم. او از حالا می داند تیمش ۱۷ خردادماه در هفته اول لیگ ملتها به میزبانی برزیل به میدان می رود، اما نمی داند مقابل چه تیم هایی. برای تیم او لیگ ملتها هم میدانی تدارکاتی است تا با محک بازیکنان، تیمش را برای قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو بشناسد. 

تیم ملی والیبال خردادماه سال آینده، در دور مقدماتی لیگ ملتها در برزیل، بلغارستان و روسیه مقابل رقبایش صف آرایی می کند. 

برنامه خیلی کلی است، هنوز جزئیات، مشخص نشده است. ما از ۱۶ تیم حاضر در لیگ ملتها، با ۱۲ تیم در دور مقدماتی  بازی می کنیم اما  رقبایی که باید بازی کنیم، معلوم نیست. در گروه ما تیم های برزیل، اسلوونی  و هلند هستند، اما تیم های گروه ما مشخص نشده اند. در واقع fivb در این برنامه تنها چیدمان لیگ را مشخص کرده است و بس. اینکه تیم ها دور مقدماتی در سه گروه بازی می کنند و میزبانان که برزیل، کانادا ،اسلوونی.

به خاطر همین در سه هفته اسم تیم هایی مثل اسلوونی ،هلند تکرار شده؟

دقیقا در این برنامه اولیه فقط اسم ۱۶ تیم را گذاشته اند و معلوم نیست کدام تیمها در سه هفته با هم رقابت می کنند. مثلا ما هفته اول لیگ در برزیل بازی داریم، اما از ۸ تیمی که اسمشان برای این هفته کنار ایران آمده معلوم نیست کدام با ما در برزیل هستند و کدام در اوتاوای کانادا. کم کم این قضیه مشخص می شود.

بازگشت سعید معروف به تیم‌ملی؟

سعید معروف خداحافظی کرده است، اما جدای از آن، حالا هیچ بازیکنی برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت نشده است

برنامه تیم ملی برای لیگ ملتها مشخص شده ؟

برنامه تیم ملی تنظیم شده و آماده ارائه به فدراسیون. حالا زود است برای اعلام آنها و ما فعلا منتظر هستیم تا لیگ تمام شود و بازیکنان را به اردو دعوت کنیم.

با مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی، لیگ ملتها هم برای تیم ملی حکم بازیهای تدارکاتی را دارد؟

قطعا مسابقات را اولویت بندی شده اند. مسابقات قهرمانی مردان جهان و بازی‌های آسیایی هانگژو برای فدراسیون و وزارت ورزش اهمیت زیادی دارند. بنابراین ما در لیگ ملتها از بازیکنان بیشتری برای آمادگی نهایی استفاده می کنیم، یا حتی بازیکنان کم تجربه تر را بکار می گیریم تا برای مسابقات و بازیهای آسیایی پخته تر شوند.

جام واگنر، به دلیل اینکه قبل از قهرمانی جهان است،بازی تدارکاتی جدی تر است؟

جام واگنر، فاصله کمتری با قهرمانی جهان روسیه دارد و بنابراین بازی تدارکاتی قوی تری برای تیم ما است و برآورد قوی تری برای تیم ملی محسوب می شود و ترکیب اصلی تیم برای روسیه مشخص می شود.

قصه تداخل قهرمانی جهان با بازی‌های آسیایی هانگژو چه شد؟

بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ با قهرمانی جهان روسیه تداخل ندارد. مرحله نیمه نهایی و نهایی قهرمانی جهان ۱۱ سپتامبر تمام می شود، اگر تیم به جمع ۸ تیم اول برسد ۷ سپتامبر کار تیم تمام می شود و بازیهای آسیایی هم ۱۳ سپتامبر شروع می شود، با این حساب حتی اگر تیم به جمع ۸ تیم بیاید یا نیمه نهایی باز هم قبل از شروع بازیهای آسیایی تمام می شود. مهم این است که بازی‌ها تداخل ندارد اما باز هم درباره وضعیت حضور فدراسیون تصمیم می گیرد، تنها مهم این است که فدراسیون می خواهد تیم ملی والیبال در هر دو تورنمنت با تمام قدرت شرکت کند.

یک خبری در فضای مجازی آمده بود که سعید معروف برای قهرمانی جهان به اردو دعوت می شود، درست است؟

سعید معروف خداحافظی کرده است، اما جدای از آن، حالا هیچ بازیکنی برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت نشده است. ملاک تصمیمات می ماند برای بعد از پایان لیگ برتر.

این روزها خیلی از مربیان یا بازیکنان، حرف از طولانی شدن لیگ به بعد از عید و قبل از شروع اردوها می زنند. شما به عنوان سرمربی تیم ملی قبول دارید؟

از سال ۹۰ که خویلو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال شد تا به امروز، رقابتهای لیگ تا قبل از عید تمام می شد. فکر می کنم این برنامه ولاسکو بود، بعد از ولاسکو هم کواچ، لوزانو، کولاکوویچ هم با همین رویه کار می کردند. فکر می کنم اگر قرار به تغییرات بود، باید این ۱۰ سال اتفاق می افتاد، اما هیچ کسی اعتراضی هم نکرد، چطور می شود که حالا این موضوع مطرح می شود؟ البته که فدراسیون امسال هم همین روند را انجام می دهد. اگر قرار به تغییر باشد، سالهای آینده باید برای این کار طراحی و برنامه ریزی شود.

قرار است اردوی تیم ملی  برای لیگ ملتها ، با چند بازیکن شروع شود؟

فدراسیون برای لیگ ملتها باید لیست ۲۰ تا ۲۵ نفره را به فدراسیون جهانی بدهد تا در نهایت ترکیب اصلی از بین آنها انتخاب شود، فکر می کنم برای اردو هم روی همین تعداد بازیکن مانور بدهیم.