دلیل اصلی استعفایم مشکلات خانوادگی بود

18 بهمن ماه سال گذشته بود که کامران رحمتی شهردار جوان و موفق ورزقان، بعد از ۲۷ ماه حضور در سمت شهردار ورزقان از سمت خود کناره گیری کرده و استعفا داد.

 

وی در گفتگو با خبرنگار ائل دلیل استعفای خود را مشکلات خانوادگی و توفیق خدمت در شهرداری کلان شهر تبریز به عنوان مشاورعالی شهردار و اتمام دوره دکترای برشمرد و اظهار داشت:  دو سالی را که در کنار مردم محجوب، با فرهنگ و مظلوم ورزقان زندگی کردم هرگز فراموش نخواهم کرد و هموراه در هرجایی برای خدمت به این شهر تلاش خواهم کرد.

وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر ورزقان با استعفای اول من موافقت نکرده و آن را رد کردند ولی در استعفای دوم و با شنیدن مسائلی که مرا مجبور به ترک شهر ورزقان می کنند، با این استعفا موافقت نمودند.

بر اساس این گزارش، متن استعفای شهردار ورزقان بدین شرح است؛

 

باسلام وتحیّت؛

 

احتراما اینجانب کامران رحمتی شادباد،ضمن تقدیر و تشکرخود از حسن انتخاب نظر و اعتماد اعضای محترم شورای اسلامی شهر ورزقان که موجب شد زمینه خدمت گزاری به مردم شجاع وشریف منطقه ارسباران و بویژه شهر ورزقان برایم فراهم شود،بدینوسیله اعلام می نمایم به لحاظ مشکلات خانوادگی پیش آمده اخیر برای اینجانب واینکه تقدیر الهی برآن قرار گرفته است در سنگری دیگر برای میهن عزیزمان انجام وظیفه نمایم، استعفای خود از سمت شهردار ورزقان را تقددیم حضور می نمایم.

 

لازم می دانم از پشتیبانی و حمایت های اندیشمندانه حجت الاسلام و المسلمین مهدوی، امام جمعه محترم شهرستان، جناب آقای دکتر جبارزاده، استاندار محترم و محبوب و معاونان ایشان و بویژه مدیر کل محترم دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، همه مسئولین استانی و شهرستانی، مدیران قضایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران محترم نهادهای انقلاب اسلامی واصحاب رسانه و همچنین از زحمات ارزنده همکاران محترم وخدوم مجموعه شهرداری ورزقان، از کارگران تا کارشناسان ومدیران شهرداری که خدمت رسانی وعمران وآبادانی شهر ورزقان به این شکل بی سابقه و تغییر وتحول اساسی چهره شهر ورزقان بدون همراهی آنان امکان پذیر نبود تقدیر و تشکر دارم.

 

در پایان از مردم شریف و نجیب شهر ورزقان به ویژه روحانیت محترم منطقه و خانواده معظم شهدای شهر ورزقان که همواره در مسیر سازندگی شهر مشوق و پشتیبان بنده بوده‌اند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

 

برای تک تک اعضای آن شورای محترم و همکاران عزیز شهرداری ورزقان آرزوی توفیقات روز افزون دارم.

لازم بذکر است رحمتی ۶ ماه پس از وقوع زلزله دلخراش ورزقان و درحالی شهر ورزقان را تحویل گرفت که هنوز آثار ویرانی در سطح شهر از بین نرفته و شهر کاملا چهره آسیب جدی اعم از اسیب زیرساختهایی چون جداول و آسفالت و معابر و پارکها را به خود گرفته بود. وی با تلاش و جدیت سعی در تغییر اساسی چهره شهر و از بین بردن آثار خرابی زلزله از سطح شهر و توسعه و آباداتی شهر نمود که به اجرای ۳۱ مورد کانال کشی در سطح شهر، آسفالت ریزی کلیه معابر سطح شهر، احداث پارک و شهرباری، احداث اولین فرهنگسرا و موزه شهری، احداث اولین بازار شهر، بازسازی مصلی و مسجد جامع شهر، تحقق ۳ برابری بودجه در مدت ۲ سال نمونخ ای از این تلاش ها میباشد.

امام جمعه ورزقان: عملکرد شهردار در دو سال گذشته موفقیت آمیز بوده است

گفتنی است؛ حجت الاسلام و المسلمین مسعود مهدوی، امام جمعه شهر ورزقان نیز با تقدیر و تشکر از زحمات دو ساله کامران رحمتی شهردار ورزقان با وجود همه موانع و مشکل منابع مالی در بازسازی و آبادانی شهر آسیب دیده از زلزله ورزقان و تغییر اساسی چهره شهر، کارهای انجام گرفته در مدت این دو سال را که با جدیت و تلاش شبانه روزی شهردار صورت گرفته است را قابل مقایسه با سال‌های قبل از آن ندانست و گفت: با توجه به اینکه انتخابات همه امور حتی زندگی عادی مردم را در شهرستان تحت الشاع قرار می‌دهد و در مواقعی باعث دلسردی انسان های متعهد می شود، با وجود همه این‌ها عملکرد شهردار و شورای شهر ورزقان در دو سال گذشته موفقیت آمیز بوده است.

وی خاطر نشان کرد: همکاری دکتر رحمتی با شورای فرهنگ عمومی شهرستان و اجرای برنامه های موثر فرهنگی در شطح شهر در دو سال اخیر که به نوبه خود بی نظیر بوده است باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان ورزقانی دارد که جا دارد از زحمات ارزنده اقای دکتر رحمتی در این خصوص تشکر و قدردانی نمایم.

رئیس شورای شهر ورزقان: از عملکرد رحمتی رضایت کامل داریم

اسلام نویدی گفت: رحمتی شهردار جوان، محبوب و تلاشگر شهر ورزقان که بدون شک در دو سال گذشته در عین صداقت، خلوص نیت و پاکدستی و با جدیت و پشتکار وصف ناپذیر حقیقتا چهره شهر ورزقان را دگرگون کرده است. ما به عنوان خادمین مردم در شورای اسلامی شهر ورزقان از عملکرد دکتر رحمتی رضایت کامل داشته و علیرغم میل باطنی و با اصرار شخص شهردار با استعفای ایشان موافقت نمودیم.

نائب رئیس شورای شهر ورزقان:اصرار کامرانی دلیل قبول استعفا بود

نائب رئیس شورای شهر ورزقان در خصوص استعفای شهردار گفت: کامران رحمتی شهردار ورزقان پیش از این در مورخه سوم بهمن ماه امسال یکبار استعفا کرده بود که اعضای شورا با استعفای وی مخالفت کردند تا اینکه سرانجام در ۱۸ بهمن استعفای دوم وی علی رغم رضایت اعضای شورا از عملکرد شهردار محترم در جلسه فوق العاده شورای شهر و به اصرار شهردار به تصویب رسید.

شهردار جدید ورزقان انتخاب شد

گفتنی است؛ اعضای شورای شهر ورزقان با آرای قاطع خود ذاکر قیاسی، سرپرست فعلی شهرداری ورزقان را به عنوان شهردار این شهر انتخاب و معرفی نمودند.

ذاکر قیاسی با 22 سال سابقه کاری در شهرداری ورزقان در پست‌های مختلف کارشناس امور اداری، مسئول امور مالی و جانشین شهردار ورزقان انجام وظیفه کرده است.

وی دارای مدرک تحصیلی کارشناس مدیریت و برنامه ریزی آموزشی است.

شهرستان ورزقان با وسعت 2368 کیلومتر مربع (5.2 درصد مساحت استان) در 75 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان‌های کلیبر و جلفا، از سمت شرق با شهرستان اهر، از سمت غرب با شهرستان مرند و از سمت جنوب با شهرستان‌های هریس، تبریز و شبستر هم‌مرز است.