اراضی ملی در هریس آزادسازی شد

عیسی شکرزاده در جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم و حفاظت از منابع طبیعی شهرستان هریس، بیکاری، سست شدن بنیان‌های خانواده، فقر، اعتیاد و … را جزء آسیب‌های اساسی جامعه عنوان و بالاترین آمار جرائم در شهرستان هریس را ضرب و جرح عمدی در سال گذشته دانست.

وی تعداد تخلفات تعرض به منابع طبیعی در شهرستان در سال۹۴ را ۴۲ فقره پرونده به مساحت سطح اشغال۳۶ هکتار از ییلاق‌ها و اراضی ملی تصرف و تخریب‌شده عنوان کرد و افزود: از این مقدار۲۲ هکتار از اراضی ملی با حکم قضایی خلع ید شده است.

شکرزاده، از اعاده به حالت اولیه هفت مورد تغییر کاربری غیرمجاز و آزادسازی ۱۷ هزار مترمربع از اراضی زراعی روستاهای گمند و امند شهرستان در شهرستان هریس خبر داد.

آزادسازی ۱۷ هزار مترمربع از اراضی زراعی روستاهای گمند و امند

وی جهت پیشگیری از تعرض به منابع طبیعی و افزایش بهره‌وری و تبدیل اقتصاد معیشتی مردم شهرستان به اقتصاد صنعتی، خواستار برنامه اجرایی و عملیاتی از سوی اداره جهاد کشاورزی جهت بالا بردن تولیدات کشاورزی شد.

وی، خواستار اجرای منظم گشت‌های تلفیقی، برنامه اجرایی و عملیاتی تهیه نقشه حد نگار از سوی اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و اراضی موات و دولتی و رفع تداخلات شد.

رئیس دادگستری شهرستان هریس همچنین جلوگیری از نهال‌کاری در اراضی بخش خواجه و تبدیل زمین‌های زراعی به باغی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه را در راستای حفاظت از منابع آب و خاک در این منطقه دانست.