پایگاه خبری انعکاس بناب بدون اعلام جرم رفع فیلتر شد+ بیانیه مدیر مسئول

تنها رسانه رسمی شهرستان بناب با عنوان پایگاه خبری انعکاس بناب با مجوز رسمی فعالیت خبری از معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت ۷۵۹۲۵، نسبت به انتشار اخبار و وقایع این منطقه می پردازد و خود را موظف به رعایت قانون و مبانی جمهوری اسلامی ایران می داند.

بر اساس ماده ۳ قانون مطبوعات، کلیه رسانه های رسمی حق دارند، نظرات، انتقادات سازنده، پیشنهادها، توضیحات مردم و مسئولین را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و به اطلاع عموم برسانند.

همچنین بر اساس ماده ۴ قانون مطبوعات، هیچ مقام دولتی و غیر دولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله ای در صدد اعمال فشار بر مطبوعات بر آید و یا به سانسور و کنترل نشریات مبادرت کند.

 

بیانیه مدیر مسئول پایگاه خبری انعکاس بناب به یمن رفع فیلتر این رسانه انقلابی

بسم الله االرحمن الرحیم

امام باقر (ع) از حضرت عیسی (ع) نقل می نماید که «کونوا نقاد الکلام» یعنی نقد کنندگان سخن باشید؛ از این عبارت، روشن است که نقد کلام جز با آزادی بیان ممکن نخواهد بود.

مدتی که در فیلتر به سر بردیم تمام شد، اما در برهه فیلترینگ برخی از مخالفان این رسانه ارزشی بر این باور بودند که ما مرتکب جرم هستیم و بر همین اساس شایعاتی را در این خصوص پخش کرده بودند که دور از انصاف بود.

از ورود به جزئیات و علت فیلترینگ این رسانه اجتناب میکنم و تاکید می نمایم نه تنها مرتکب هیچ جرمی نیستیم بلکه در در چارچوب قانون مطبوعات فعالیت داشته و خواهیم داشت.

این رسانه رسمی در کنار مردم و مسئولین محترم، ضمن پایبندی به اهداف والای انقلاب، نسبت به پیشرفت فرهنگ و آبادی شهرستان خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و بر وظایف و رسالت ارزشی خود پایبند خواهیم بود.

امیدواریم همه با سعه صدر و بالا بردن ظرفیت انتقاد بتوانیم در پیاده سازی گفتمان های مبتنی بر رسانه، بجای درگیری های رو در رو به ایجاد جامعه ای مبرای از خشونت و درگیری کمک کرده و با تضارب آرا و معرفی گفتمان های مختلف به رشد اجتماعی و فرهنگی مردم ولایتمدار بناب که زمینه ساز توسعه سیاسی و اقتصادی آنهاست کمک کنیم.

شورای سیاست گذاری این پایگاه خبری مراتب سپاس و امتنان خود را از همه عزیزانی که پیگیر این سایت بودند به خصوص فرماندار بناب، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، بیان داشته و امیدوار است با همکاری و همراهی مسئولان و مردم، همچنان بتواند در این عرصه خدمت گذاری نماید