اینجا منطقه زلزله زده نیست، اینجا بناب است!

پنجم فروردین سال ۹۴ بود که با دعوت اهالی این منطقه جهت تهیه گزارش به محله کوزه گران مراجعه کرده و خبری با عنوان خطر جدی ریزش ساختمانها در انتظار گرفتن جان شهروندان بنابی منتشر کرد که در نهایت شهرداری با صدور جوابیه ای مقصر اصلی را مردم آن منطقه دانست.

درست یکسال از انتشار این گزارش یاد شده سپری میشود، اما همچنان بی تفاوتی شورا و شهرداری، مردم این منطقه را با مشکل جدی مواجه کرده است، در حالی که چندین سال است بدون هیچ اقدام و عملی، مدعی هستند این منطقه در طرح خیابان کشی قرار دارد

برابر بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری یکی از وظایف شهرداری رفع خطر از بناهای غیر اصولی و در حال ریزش می باشد، با این حساب بدون فوت وقت شهرداری محترم می بایست کلیه بناهایی که در آن مسیر قرار دارد و بیشتر آنها از دیوار های گلی است، تخریب نماید؛ چرا که خطر آفرین بوده و هر لحظه امکان هر اتفاقی هست.

گذشته از آن چرا باید طرح خیابان کشی در چنین نقطه شهرستان با این همه تعلل پیش برود، اگر مردم هم مقصر باشند این وظیفه شهرداری است که با فراهم نمودن اقدامات قبل از طرح و امکانات لازم باید هر چه سریعتر موانع مردم را برطرف نماید.

photo_2016-05-19_00-01-15

آقای اسدالهی یار یکی از ساکنان این محل در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، گفت: این مکانی که ملاحظه می کنید از کوچهای جنگزده و یا زلزله زده نیست، اینجا مرکز شهرستان بناب است، محله کوزگران، که خانه ها در حال خراب شدن بر سر مردم است و شهردار اجازه ساخت و ساز را نمیدهد و همچنان بی توجه است.

وی در عین حال تصریح کرد: شهرداری سالهاست که می گوید این مسیر در طرح خیابان کشی قرار گرفته است، سوالم اینجاست، چرا چندین سال است مردم این منطقه را گرفتار کرده اید؟، آیا منتظر حادثه ای هستید؟، اگر در طرح قرار دارد چرا اقدام و عمل نمی کنید؟.

DSCF1753-500x375

آقای اولیایی یکی دیگر از اهالی این منطقه می گوید: هم اکنون ما اجازه ساخت و ساز نداریم و شهرداری مجوز ساخت و ساز نمی دهد، از شهرداری خواهشمندیم تکلیف ما را روشن سازد و طرح خود را اجرا کرده و مردم را از این گرفتاری نجات دهند.

آقای امیر برقی، یکی دیگر از اهالی منطقه نیز در ادامه گفت: این مواردی که مطرح میشود از طرف کل اهالی منطقه است، و همه ما ساکنان کوزه گران واقعا در مشکل هستیم و کسی اهمیتی قائل نیست.

گفتنی است، اهالی این منطقه قبل از این گزارش نامه ای نیز به فرماندار محترم شهرستان نوشته اند و در این نامه رسیدگی موضوع را از مقام عالی رتبه شهرستان درخواست کرده اند؛ و از این پایگاه خبری نیز خواستند تا این نامه را منتشر نماییم.

بناب

در خاتمه انتظار میرود شهرداری محترم با برنامه ریزی دقیق، و با نگاه مثبت به نظرات و انتقادات وارد شده، نسبت به رفع موانع و مشکلات رفاهی مردم بیش از پیش همت بیشتری به خرج دهد.