احیای کارخانه مجتمع فولاد درعجب شیر

کارخانه مجتمع فولاد عجب شیر با نام شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق یکی از کارخانه‌های تولید شمش فولادی آذربایجان شرقی در سرمای صنعت فولاد کشور تعطیل شده بود نزدیک به350 کارگر به چرخه تولید بازگشت.

مدیر عامل شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق در حاشیه این مراسم افزود:با تحویل این کارخانه از اواخر سال گذشته به همت مدیران بانک سامان احیا شده است.

داریوش بزرگی اظهار داشت:هیت مدیره به دنبال آن هستند که این کارخانه به ظرفیت اسمی تولید یکهزارتن تولید شمش فولادی خود برسد که مواد اولیه بسیاری از کارخانه جات منطقه است.

وی تصریح کرد: این کارخانه در مالکیت بانک سامان است و این بانک به منظور رفع مشکلات کارخانه وارد عمل شده تا نقدینگی موردنیاز آن تامین شوده و فعالیت این کارخانه آغاز گشته است.

وی ادامه داد: با تدابیری که انجام شده مشکلات شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق یعنی کمبود نقدینگی و تامین قراضه طی ماه‌های آینده رفع و راه‌اندازی شده است.

شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق خاطرنشان کرد: سال گذشته سه ماه فقط این کارخانه فعالیت کرده بود و مشکل نقدینگی در این کارخانه وجود داشت که متاسفانه به دلیل تامین نشدن سرمایه در گردش تعطیل شده بود.

وی ادامه داد:در حال حاضر به واسطه کمبود این محصول کارخانجات موجود در منطقه مجبور هستند محصول مورد نیاز را از کارخانجات استان های همجوار وارد کنند که با احیای این کارخانه نیاز منطقه وکارخانجات تامین خواهد شد.

امام جمعه شهرستان عجب شیر نیز در این مراسم افزود:همه مردم و مسوولان باید دست در دست هم داده و اقتصاد مقاومتی را از مرحله بحث و گفت و گو به مرحله عمل برسانند.

حجت السلام محمود شربیانی بیان کرد:بدون شک تنها در سایه عمل به اقتصاد مقاومتی است که می توان شاهد شکوفایی و رونق هر چه بیشتر اقتصاد، کاهش وابستگی به خارج، ایجاد اشتغال و کاستن از تهدیدات و فشارهای خارجی بود.

وی احیای تولیدات داخلی درکشور راهکار رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی بیان کرد و اظهار داشت: توجه به تولیدات داخلی و ایجاد اشتغالزایی می تواند کشور را از وابستگی خارج کند.

وی جذب نیرو واحیای کارخانه در شهرستان را در راستای احساس مسولیت تمام مسوولان استانی وشهرستانی دانست وافزود:امروز سرمایه گذارانی که در عرصه اشتغال و صنعت حضور دارند، ضمن اینکه موجب رونق اقتصاد کشور می شوند، نقش زیادی نیز در اشتغال زایی ایفا می کنند؛ امروزه بزرگترین آسییب های اجتماعی و فرهنگی به دلیل بی کاری است که توسعه سرمایه گذاری موجب توسعه اشتغال شده و از بروز این آسیب ها جلوگیریمی کند.

این کارخانه در سال 1387 تاسیس شده ودر تیر ماه سال 1390توسط رییس جمهور سابق محمود احمدی نژاد با نام کسترش فولاد سهندتبریز به بهره برداری رسیده وبا تغییرات پی درپی مدیریتی به ذوب آهن سهند غرب ودر اسفند ماه سال 94به شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق با همکاری بانک سامان واگذار شده است.

کارخانه ذوب آهن سهند غرب یکی از کارخانه‌های تولید شمش فولادی با ظرفیت اسمی یک هزار تن در روزدر آذربایجان شرقی است که در منطقه خضرلو در فاصله 7 کیلومتری شهرستان عجب شیر واقع شده است.