۱۲۰ معدن آذربایجان شرقی سلب صلاحیت شد

"حسین نجاتی" گفت: در آذربایجان شرقی یک هزار و ۲۰۰ محدوده معدنی ثبت شده است و اینکه گفته شود ۶۰ درصد معادن استان تعطیل است درست نیست و برخی معادن استان سلب صلاحیت شده و برخی نیز توقف عملیات گرفته اند.

 

وی افزود: هم اکنون ۴۵۰ معدن استان فعال و ۱۲۰ معدن استان با استفاده از اختیارات سازمان سلب صلاحیت شده است.

 

نجاتی ادامه داد: ما در حصول حقوق دولتی معادن ۵۱ درصد نسبت به سال ۹۴ رشد داریم و ۲ درصد در صدور گواهی اکتشاف رشد داشته ایم و ۱۰ مزایده بزرگ معدنی استان داشته ایم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به انجام پروژه ژئوفیزیک هوایی در استان اشاره کرد و گفت: عملیات ژئوفیزیک هوایی با ۳۰ میلیارد تومان هزینه در استان اجرا شده است و این پایه گسترش فعالیت های معدنی استان است.

 

نجاتی افزود: همچنین برای اولین بار پهنه معدنی اهر و قره آغاج آزاد شده و به ایمیدرو واگذار شده است. پهنه میانه نیز از طریق مزایده واگذار می شود که معادن بسیار کلان گچ دارد.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این نشست گفت: معدن بخش بزرگی از اقتصاد استان را می تواند تشکیل دهد و یک ثروت بسیار بزرگ برای ماست.

 

"صمد حسن زاده" اضافه کرد: متاسفانه از معادن درست بهره برداری نشده است و اگر بصورت اصولی کار شود، شاهد ایجاد ارزش افزوده فوق العاده ای در این بخش خواهیم بود.

 

وی بر ضرورت تامین امنیت سرمایه گذاری در بخش معدن برای توسعه این بخش در استان تاکید کرد.