ماشین سازی همچنان بلا تکلیف!

"اسماعیل جبارزاده" با اشاره به تعطیلی و اعتصاب گارگران شرکت ریخته گری این گروه مادر صنعتی، به  نصر گفت: امروز یکشنبه کمیسیون کارگری استان را تشکیل می دهیم و مشکلات این واحد تولیدی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ می کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی را به طور جدی پیگیری می کند، گفت: به مسائل و مشکلات واحدها اشراف داریم و مطمئن باشید همه تلاش خود را برای حل این مشکلات به کار خواهیم بست.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مسائل و مشکلات خصوصی سازی در گروه ماشین سازی تبریز، گفت: در هر شرایطی باید تولید، برند و کارگران گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز پا برجا بمانند.

 

جبارزاده به بیکاری کارگران صنایع واگذار شده به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ما بارها تاکید کرده ایم که هیچ کارگری نباید پس از واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی از کار بیکار شود و از زیر چتر حمایتی سازمان تامین اجتماعی خارج شود.

 

به دنبال مصوبه هیات وزیران و خروج گروه ماشین سازی تبریز و شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز از ذیل سازمان خصوصی سازی و واگذاری آن ها به صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد ایران و در نهایت واگذاری آن به خزانه دولت اوضاع این شرکت ها پیچیده تر شده است.