هنر باید در خدمت تحقق آرمان ها و پاسخ گوی نیاز جامعه باشد

غلامرضا منتظری در مراسم تودیع و معارفه مسوول سازمان بسیج هنرمندان استان اظهار کرد: سازمان بسیج هنرمندان باید بتواند با نقش آفرینی مفید در جریان انقلاب اسلامی، هنر، فرهنگ و ادب را در جهت آرمان های اسلامی نیل بدهد.

 

وی ضمن انتقاد از دیدگاه هنر برای هنر، خاطرنشان کرد: هنر نعمت خداست و باید از آن در جهت رشد جامعه و تحقق آرمان ها بهره جست.

 

مسوول سازمان بسیج هنرمندان کشور افزود: همچنین با پرهیز از نگاه جشنواره برای جشنواره، باید به محصول محوری این برنامه ها قایل باشیم و سعی کنیم محصول خروجی جشنواره ها پاسخ گوی نیازهای فرهنگی جامعه باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید تمام برنامه های سازمان بر محور سبک زندگی طرح ریزی شود، گفت: از این پس هر برنامه هنری که در سازمان تدارک می بینیم باید از شیوه های شایسته زیستن سخن به میان آورد.

 

این مقام مسوول ادامه داد: عدالت محوری یکی دیگر از سیاست های سازمان بسیج هنرمندان است که به موجب آن تخصیص اعتبار به استان های مختلف نه به طور یکسان بلکه بر اساس ظرفیت های هنری هر استان صورت می گیرد.

 

وی با اشاره بر وجود محدودیت جدی فضا و مکان برای سازمان اعلام کرد: مصوب شده است در هرشهرستانی برای هر کانون سازمان ساختمانی ساخته بشود.

 

منتظری در خصوص واگذاری جشنواره های ملی به استان ها گفت: آذربایجان شرقی میزبان برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی در آینده نزدیک خواهد بود.

 

وی در آخر با قدردانی از سخت کوشی ها، صداقت عمل و فروتنی محمد اسکندری به عنوان مسوول سازمان بسیج هنرمندان استان اظهار کرد: هادی هاشمی با سابقه ی مفید در حوزه فرهنگی سپاه این مسوولیت را بر عهده می گیرد.