مامور قلابی موسئسه خیریه دستگیر شد

اخبار و رویدادهای مهم ارسالی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی و حوادث پیرامون آن را هر روز در قالب یک گزارش خبری تقدیم مخاطبان می گردد.

 

توقیف 30دستگاه موتورسیکلت متخلف در اهر   

فرمانده انتظامی شهرستان اهر از توقیف 30دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و ترافیکی خبر داد.

سرهنگ "یونس منفرد " در تشریح این خبرگفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ،ترافیکی و برخورد با موتورسیکلت سواران مزاحم و متخلف، توسط مأموران انتظامی و پلیس راهور شهرستان اجرا شد.

وی افزود: ماموران با اجرای این طرح تعداد 30 دستگاه موتور سیکلت را به علت تخلف راکبان آنها ازجمله نداشتن گواهینامه، کلاه ایمنی، فاقد مدارک و پلاک را توقیف و به پارکینگ انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر در پایان از رانندگان خواست ضمن رعایت حقوق شهروندی و قوانین راهنمایی و رانندگی ، پلیس را در برقراری امنیت اجتماعی و ترافیکی یاری کنند.

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری 20 نفر معتاد شبستر    

فرمانده انتظامی شهرستان شبستر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده با دستگیری 20 نفر معتاد خبر داد.

سرهنگ "فریدون حیدری "در تشریح این خبر گفت: با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در شهرستان شبستر نزدیک به یک کیلوگرم مواد مخدر کشف ،20نفرمعتاد و توزیع کننده مواد مخدر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی ‌ تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در خصوص اجرای این طرح گفت: هدف پلیس حفظ امنیت و آرامش شهروندان و ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح جامعه است، و با برنامه‌ریزی و اجرای طرحهای پاکسازی و برخورد با برهم ‌زنندگان نظم و امنیت عمومی این مقوله را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

سرهنگ"حیدری" درپایان اظهار داشت: پلیس درچارچوب قانون ومقررات، برخورد با مجرمان و اخلالگران نظم و امنیت عمومی را در دستور کار خود قرار داده و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

توقیف خودروی پژو پارس باخلافی بیش از 11میلیون ریال درعجب شیر    

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر از توقیف یک دستگاه سواری پژو پارس با بیش از 11میلیون ریال خلافی پرداخت نشده خبر داد.

سرهنگ پاسدار "رضا اصلانی فر" گفت: ماموران پلیس راهور شهرستان یک دستگاه خودروی پژوپارس را به علت تخلف از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی متوقف کردند.

وی افزود: پس از بررسی و استعلام سوابق خودرو مشخص شد این خودرو با 45 فقره تخلف دارای 11 میلیون و600هزارریال خلافی و جریمه پرداخت نشده است که بلافاصله توقیف و راهی پارکینگ شد.

سرهنگ اصلانی فر اظهار داشت:بیشترین تخلفات صورت گرفته توسط این خودرو  توقف دوبله ، ،نبستن کمربندایمنی واستفاده ازتلفن همراه وعدم توجه به هشدارپلیس می باشد .

 

دستگیری چهار نفر توزیع کننده مواد و کشف مقادیری مواد مخدر در"هریس"   

فرمانده انتظامی شهرستان هریس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری چهار نفر توزیع کننده مواد و کشف مقادیری مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ "میکائیل احمدزاده" در تشریح این خبر گفت: در راستای تأمین امنیت اجتماعی و روانی شهروندان طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه برقراری نظم و امنیت مطلوب و تحقق احساس آن همواره در سرلوحه کار پلیس قرار دارد اظهار داشت: با اجرای این طرح مقادیری مواد مخدر کشف و تعداد 4 نفر فروشنده و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان هریس در پایان از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر، موضوع را سریعا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

اجرای طرح ارتقاع امنیت اجتماعی درمیانه  

فرمانده انتظامی شهرستان میانه از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف 87دستگاه وسیله نقلیه متخلف خبر داد.

سرهنگ " هاشم شعفی"در تشریح این خبر گفت: ‌اجرای طرح های امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از رفتارهای نابهنجار و افزایش آرامش و امنیت عمومی در این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح تعداد47 دستگاه موتورسیکلت را که به علت تخلف راکبان آنها ازجمله نداشتن گواهینامه، کلاه ایمنی، فاقد مدارک و پلاک و 40دستگاه خودرو متخلف توقیف وتعداد 15 قلم کالای ممنوعه ومقادیری مواد مخدر کشف و تعداد 16 نفرمتهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه هدف پلیس از اجری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان برشمرد و تصریح کرد: نیروهای پلیس با بکارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود درتامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کنند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت منزل، خودرو و غیره هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.

 

توقیف سانتافه بابیش از 25میلیون ریال خلافی در شهرستان سراب

فرماندهی انتظامی شهرستان سراب از توقیف یک دستگاه خودرو سواری هیوندای سانتافه بابیش از 25میلیون ریال خلافی خبر داد.

سرهنگ " توحید فارسی " در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس راهور   در راستای اجرای طرح کنترل ترافیک یک دستگاه سواری هیوندای سانتافه رابعلت تخلف و تخطی از سرعت غیر مجاز توقیف کردند.

وی افزود :پس از بررسی و استعلام سوابق،مشخص شد خودرو مذکوردارای  25میلیون و950هزار ریال خلافی پرداخت نشده است که بلافاصله توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به پارگینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: طبق تبصره ماده 8قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از تردد خودروهای متخلف با خلافی معوقه بیش از 10میلیون ریال جلوگیری به عمل خواهد آمد و خودروی فوق نیز تا پرداخت کلیه جرایم و سیر مراحل قانونی توقیف خواهند شد.

 

دستگیری مامور قلابی موسئسه خیریه در بستان آباد  

فرمانده انتظامی شهرستان بستان آباد از دستگیری فردی که در پوشش مامور موسئسات خیریه انجمن اتیسم وانصار تبریز مبالغی را از مردم به عنوان کمک های مردمی اخذ می کرد خبرداد.

سرهنگ سیاوش علی فام ،در تشریح این خبر گفت: در  پی کسب  اطلاعات  مردمی  مبنی بر اینکه فردی اقدام به پخش قبض های جعلی موسسه خیریه انجمن اتیسم تبریز و قبض های جعلی موسسه خیریه انصار نموده و مبالغی را از مردم به عنوان کمک های مردمی دراین راستا اخذ می نماید در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ علی فام در ادامه افزود :متهم ضمن معرفی خود با عنوان جعلی مامور موسسئات خیریه انجمن اتیسم وانصارعلی ولی اله مبالغ زیادی از مردم کلاهبرداری کرده بود که دستگیر وپس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد .

 

توقیف کامیون با 257 بسته بذر پیاز خارجی قاچاق در مراغه    

 

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از توقیف یک دستگاه کامیون خاورحامل 257بسته بذر پیاز و ظروف تزئینی قاچاق به ارزش 300میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "سهراب رحیم زاده"با اعلام این خبرگفت:روز گذشته ماموران یگان امداداین فرماندهی،هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون خاور مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند .

وی افزود:مأموران موفق شدنددر بازرسی از خودرو مقدار 257 بسته بذر پیاز خارجی ،29 عدد ظرف تزئینی و انواع چمدان که بطرزماهرانه ای جاسازی شده بود را کشف نمایند .

سرهنگ رحیم زاده تصریح کرد : کارشناسان ارزش بار قاچاق کشف شده را 300 میلیون ریال برآورد کردند که راننده به عنوان متهم با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد .

 

مهم ترین عامل درارتقای سرمایه اجتماعی پلیس رضایت مردم است

فرمانده انتظامی استان درحاشیه بازدید از کلانتری های 15 ،12،21 ،13و18شهرستان تبریز با استماع مشکلات مراجعه کنندگان به کلانتری ها گفت : مهم ترین عامل درارتقای سرمایه اجتماعی پلیس جلب رضایت مردم است.

سردار "محسن حسن خانی" درحاشیه بازدید از کلانتری های 15 ،12،21 ،13و18شهرستان تبریز با استماع مشکلات مراجعه گنندگان به کلانتری ها گفت:بزرگترین سرمایه پلیس اعتماد مردمی است لذا مأموران باید با سعه صدر و اجرای دقیق قوانین، رفتار مناسبی با مراجعه کنندگان داشته باشند و عملکردشان در راستای جلب اعتماد عمومی اقشار مختلف مردم و رضایت خدای تعالی باشد.

وی افزود: امنیت یک نعمت بزرگ الهی است و تامین این نعمت بزرگ الهی به  پلیس سپرده شده است و ما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا امنیت مطلوبی در جامعه گسترده شود و در این راستا همه اقشار مختلف مردم نیز وظیفه دارند در تولید و حفظ امنیت پلیس را به خوبی یاری کنند.

فرمانده انتظامی استان  خدمت در نظام اسلامی را یک افتخار بزرگ عنوان کرد و گفت: خدمت در ناجا به لحاظ گستردگی و تنوع ماموریت ها و ارتباط مستقیم با مردم، اجر و ثوابی مضاعف به همراه دارد.

سردار حسن خانی در ادامه به امر نظارت به عملکرد کارکنان ازسوی مسئولان اشاره کرد وگفت:نظارت بر رفتار وعملکردکارکنان زیر مجموعه از مهم ترین اصول در مدیریت کارآمد است بنابراین توجه به این مهم باید در سرلوحه کار مدیران قرار گیرد.

 

کشف 5 هزار لیتر سوخت قاچاق در ملکان

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از کشف 5 هزار لیتر نفت سفید قاچاق خبر داد.

سرهنگ سهراب شفقی در توضیح این خبر گفت:  در پی دریافت  گزارشی  مبنی برفعالیت فردی درامر خرید و فروش غیرقانونی و قاچاق سوخت ، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران هنگام کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه خودروی  باری  خاور که درقسمت اتاق پشت آن یک تانکر 5 هزارلیتری حمل سوخت  تعبیه و جاسازی  شد بود مشکوک  و دستور توقف دادند.

وی گفت:در بازرسی از این خودرو مقدار 5 هزارلیتر سوخت قاچاق کشف و متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان درپایان با تاکید به لزوم تداوم همکاری مردم با پلیس گفت: در سایه تداوم ارتباط  و همکاری مستمر مردم و پلیس است که شاهد  محیطی امن  برای  خانوادها خواهیم بود.

 

دستگیری سارق و کشف 26 فقره سرقت در مرند

فرمانده انتظامی شهرستان مرند از دستگیری یک نفر سارق و کشف 26 فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ"علی طاحونی " در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .و در نهایت شد.

وی افزود : ماموران پس از تحقیقات لازم، یک نفر سارق سابقه دار را که از اماکن خصوصی از جمله خانه باغ ها و ساختمان های نیمه کاره  سرقت می کرد دستگیر کرد.

سرهنگ طاحونی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های بعمل آمده به 26 فقره سرقت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد،از شهروندان خواست، در صورت برخورد با هر مورد مشکوک موضوع را با مرکز فوریتهای پلیس 110 و در صورت داشتن انتقادات و پیشنهادات در خصوص ماموران  مراتب رابا سامانه 197 در میان بگذارند.