نیاز ۱۵ واحد تولیدی غیرفعال و نیمه فعال اهر به ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات خروج از رکود

فیاض علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، با بیان اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت، با در نظر گرفتن اصل حمایت از تولید کننده و حقوق مصرف کننده، بیشتر، نقش تسهیل کننده، حمایتی و نظارتی را ایفا می‌کند اظهار داشت: در سطح کلان اقتصادی، دولت با حمایت از تولید سبب افزایش تولید ناخالص داخلی و در نتیجه درآمد نا خالص ملی شده و نتیجه آن افزایش سرانه درآمد و بهبود وضعیت معاش افراد جامعه می‌شود.

وی در ادامه افزود: تقویت عوامل درون زای اقتصاد تنها نسخه شفا بخش کشور در اقتصاد مقاومتی بوده که می‌تواند اقتصاد را از رکود به سمت رونق سوق دهد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر یکی از سیاست‌های سازمان صنعت و معدن در راستای شعار سال را فعال نمودن واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیر فعال و واحدهای تولیدی  نیمه تمام از طریق تأمین مالی آنها دانست و گفت: با شناسایی واحدهای تولیدی واجد شرایط منطقه بر اساس سیاست ابلاغی و با ثبت نام آنها از طریق سامانه بهین یاب، بررسی و بازرسی آنها توسط کارشناسان انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۱۵ واحد دارای شرایط، مورد ارزیابی قرار گرفته که در حدود ۳۷۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است که این روند برای واحدهای دیگر نیز ادامه دارد.

علیزاده با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل این اداره و همکاران آن از هیچ کوششی فرو گذار نخواهند کرد، بیان داشت: در ماه مبارک رمضان به دلیل افزایش تقاضا در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان با نظارت مستمر بر بازار از طریق بازرسان برای برخی کالاهای اساسی سبد مصرفی خانوار پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر، خاطرنشان کرد: با تشکیل اکیپ‌های بازرسی از ۵۰۲ واحد صنفی بازرسی شده که منجر به تشکیل ۱۱ پرونده تخلف صنفی برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.