ظرفیت ایجاد ۳۰ هتل در منطقه آزاد ارس وجود دارد

به نقل از کلیبر خبر، اکبر ترکان با بیان اینکه ارس دارای بهترین روند توسعه صنعتی در بین مناطق آزاد ایران است، افزود: ظرفیت های گردشگری این منطقه هم قابل توجه است و باید زیرساخت های لازم برای رفاه و اقامت گردشگران فراهم شود.

وی گفت:منطقه آزاد ارس یکی از زیباترین نقاط ایران و جذاب برای گردشگران است با وجود احداث بیش از ۲۰ رستوران و چندین مرکز اقامتی در دو سال گذشته ، زیرساخت های موجود پاسخگوی حجم انبوه گردشگران نیست.

وی گام های برداشته شده برای ایجاد و تقویت زیرساخت های منطقه آزاد ارس را ارزشمند دانست و گفت: در زمان حاضر هیچ مشکلی در حوزه انرژی برای سرمایه گذاران در این منطقه وجود ندارد.

ترکان با اشاره تعهد منطقه آزاد ارس در اجرای ۳۰ کیلومتر از جاده دوبانده جلفا- مرند ابراز امیدواری کرد بخش عمده تعهد ارس در قبال این پروژه انجام شود و تا پایان امسال شاهد بهره برداری از آن باشیم.

وی احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی با ۱۳ هزار متر مکعب و ایجاد زیرساخت های قدرتمند در حوزه ارتباطات و توسعه شبکه فیبر نوری را دستاوردهای خوبی برای توسعه بیش از پیش این منطقه و حمایت از سرمایه گذاری های صورت گرفته عنوان کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدامات صورت گرفته برای رونق صنعت کشاورزی را یادآور شد و گفت: ارس منطقه گلخانه هاست و در زمان حاضر۱۰۴ واحد تولیدی با حضور ۷۰ سرمایه گذار در قالب واحدهای سه هکتاری تا ۵۰ هکتاری در حال تولید محصول و یا نصب تجهیزات برای آغاز تولید هستند.

وی بیان کرد:حضور یک سرمایه گذار ایرانی از کشور هلند برای ایجاد مجموعه تولید محصولات گلخانه ای در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار با استفاده از فناوری های نوین امیدوارکننده است و سایر واحدهای تولیدی این منطقه هم با الگوگیری از فناوری های نوین جهانی به سمت افزایش تولید و تقویت صادرات حرکت کنند.

همزمان با حضور دو روزه مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در ارس، پنج طرح به ارزش ۴۵ میلیارد ریال افتتاح و چهار طرح به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

ترکان همچنین از پروژه های عمرانی، زیربنایی، کشاورزی، فرهنگی، گردشگری، اجتماعی و صنعتی فعال و در حال احداث این منطقه دیدن کرد.

منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس با ۵۱ هزار هکتار وسعت در ۱۳۷ کیلومتری تبریز در محدوده شهرستان‌های جلفا، کلیبر و خداآفرین واقع شده و بنا بر ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است.