دستگیری سارقی با ۲۵ فقره سرقت در تبریز

به نقل از تبریز بیدار، سرهنگ صابر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اعلام گزارش‌هایی مبنی بر سرقت از مغازه و ساختمان‌های نیمه‌کاره در تبریز، اظهار داشت: در پی افزایش سرقت مغازه و ساختمان‌های نیمه‌کاره در سطح کلان‌شهر تبریز موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

 

وی افزود: کارآگاهان با بررسی بازه‌های زمانی و مکانی سرقت‌ها و انجام تحقیقات گسترده، یک سارق سابقه را شناسایی و با تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی وی را دستگیر و  به پلیس آگاهی انتقال دادند.

 

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی، با اشاره به اعترافات متهم، گفت: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی ابتدا منکر ارتکاب هرگونه سرقت بود ولی در ادامه تحقیقات و در مواجهه با دلایل و مستندات ناچاراً لب به اعتراف گشود و به ۱۸ فقره سرقت از پارکینگ‌ها ، ساختمان‌های نیمه‌کاره و هفت فقره سرقت از مغازه‌ها اعتراف کرد.

 

وی افزود: متهم پس از اعتراف به ۲۵ فقره سرقت اعم از سرقت وجه نقد، سنگ فرز، سیم کابل، سیم برق، ابزارآلات و آهن‌آلات در سطح کلان‌شهر تبریز، با تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی این شهرستان معرفی و با قرار قانونی روانه زندان شد.

 

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو با دو فقره سرقت در تبریز

فرمانده انتظامی کلان‌شهر تبریز نیز با اعلام دستگیر سارق حرفه‌ای خودرو در تبریز، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در یکی از مناطق تبریز، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران تجسس کلانتری ۲۱ شهرک ارم قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه مأموران تجسس کلانتری، با اقدامات پلیسی و انجام تحقیقات لازم سارق را شناسایی کردند، افزود: مأموران این کلانتری پس از هماهنگی با مقام قضایی، ضمن تحت نظر گرفتن متهم طی یک عملیات پلیسی، وی را به‌صورت شبانه و حین پرسه زنی در اطراف خودروهای پارک شده دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

 

سرهنگ فرهنگ نوروزی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه از اعتراف به جرائم قبلی خودداری می‌کرد، گفت: اما با انجام بازجویی تکمیلی، متهم با مشاهده مستندات پلیس به یک فقره سرقت دیگر با همدستی یک فرد دیگر اعتراف کرد که همدست وی نیز طی یک عملیات پلیسی به‌سرعت شناسایی و دستگیر شد.

 

وی خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی استان شدند.

 

سرهنگ نوروزی در ادامه از شهروندان خواست: از پارک کردن خودرو در مکان‌های تاریک و کوچه‌های خلوت تا جای ممکن خودداری کنند و حتی‌الامکان وسیله نقلیه خود را در پارکینگ‌های موجود در سطح شهرها پارک نموده و اصول امنیتی مانند استفاده از قفل فرمان، دزدگیر خودرو و قفل پدال را جهت به حداقل رسیدن امکان سرقت خودرو رعایت کنند.