شهریار حلقه واسط ایرانیت، اسلامیت و تشیع است

به نقل از  تبریز بیدار ،  علی اصغر شعردوست در دیدار با شهردار تبریز با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه ادبی استاد شهریار گفت: آثار، اشعار و دیوان استاد شهریار برای مصون ماندن از گزند تحریف به صیانت نیاز دارد و برای این  منظور خانه موزه استاد شهریار به عنوان بهترین مرجع صیانت از این آثار باید توسعه یابد .

 

نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت سالروز بزرگداشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی اظهار داشت: روز بزرگداشت استاد شهریار باید به صورت ملی در تبریز برگزار شود و در این راستا همراهی و همکاری ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با شهرداری تبریز ضروری به نظر می رسد.

 

شعردوست با تقدیر از فعالیت ها و تلاش های شهرداری تبریز در اجرای طرح مقبره الشعرا اظهار داشت: باید هویت استاد شهریار را بین المللی کنیم زیرا استاد شهریار حلقه واسط ایرانیت، اسلامیت و تشیع می باشد.

 

رئیس هیئت امنای خانه موزه شهریار در پایان با تاکید بر ضرورت توسعه خانه موزه استاد شهریار گفت: خانه موزه استاد شهریار در حال حاضر آنطور که باید، مناسب برای پذیرش مهمانان نیست و توسعه مجموعه ضروری به نظر می رسد.

 

گفتنی است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهردار تبریز، مدیرکل روابط عمومی شهرداری تبریز و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به همراه یکی از فرزندان استاد شهریار و دو تن از شهریارپژوهان برجسته کشور به انتخاب شهردار اعضای هئیت امنای خانه موزه استاد شهریار را تشکیل می دهند.