به مردم اطمینان می‌دهم هزینه ارمیا کمتر از یک همایش است!

حجت الاسلام محمد کریمی در گفت‌وگو با  آناج در ارومیه با اشاره به برگزاری سمفونی "ارمیا" اظهار داشت: ما در این سمفونی به دنبال این بودیم که زیبایی وتنوع فرهنگی استان را در کنار زیبایی‌های زندگی در کنار هم و همچنین وحدت و امنیت موجود در استان را درقالب یک کار هنری نشان دهیم تا تقابل ایجابی با هرگونه اقدامی که بابرجسته سازی اختلافات قومی دنبال ایجادتفرقه در بین لایه های اجتماعی دارند را خنثی کنیم.

وی در خصوص اعتبارات هزینه شده تصریح کرد: هزینه ها از دو منبع اعتبارات گل وبال متمرکز در قالب حمایت بنیاد رودکی و اعتبارات استانی بوده و فعلا رقم و عدد هزینه ها قطعی نشده ، چون می‌بایست کار در ارومیه نیز اجرا و آلبوم کار تولید و عرضه شود تا برخی نواقص کارمرتفع گردد.

کریمی افزود: به همین دلیل فعلا نمی‌شود مبلغی را اعلام کرد اما به شما اطمینان می‌دهم شاید به اندازه یک همایش کوچک و یا یک تبلیغات میدانی برای خیلی از کارهای نامفید برای این کار هزینه نشده و سهم استان بسیار نازل وناچیز است.

مدیر کل ارشاد اسلامی درخصوص انتقادات وارده نسبت به اجرای کار در تهران نیز عنوان کرد: نبود ارکستر سمفونی در استان و سالن سن متناسب برای رونمایی کار ، تمرینات ، اجرا و هزینه بر بودن و نهایتا عدم انعکاس و بازتاب رسانه ای آن درصورت اجرا اول در ارومیه ، دلایلی بودند که اجرای اول ارمیا در تهران برگزار شد.

وی اجرا سمفونی در ارومیه را درصورت حمایت مالی و موجود  اسپانسر درفضای بازامکان پذیر دانسته و گفت: متاسفانه برخی بدون دید هنری و تحلیل گرانه به جای حمایت از آثار فاخر هنری دنبال حاشیه سازی و حاشیه پردازی با اهداف خاص سیاسی هستند.