علی ۸ ساله مبتلا به بیماری اوتیستم محروم از کمک های دولت

 به نقل از میانا، با ظهور انقلاب اسلامی، شکل جدیدی از حکومت در دنیا پدیدار شد که بنای سازگاری با قطب قدرت استکبار را نداشته و به مبارزه با استکبار پرداخت.

 ظهور چنین حکومتی آن‌هم در منطقه خاورمیانه که ازلحاظ اقتصادی و ژئوپلیتیکی دارای اهمیت بسیار زیاد است، باعث شد که نظام استکبار جهانی با تمام قوا به مبارزه با انقلاب برخیزد.

با پایان یافتن جنگ و عدم پیروزی استکبار درزمینه های نظامی، تهاجمات به عرصه‌های دیگر کشیده شد، یکی از این عرصه‌ها که خصوصاً در سال‌های اخیر با تهاجمات گسترده همراه بوده است، عرصه اقتصادی و همچنین گسترش فرهنگ غربی و اشرافی گری و بی‌توجهی به اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف و درعین‌حال تأثیرگذار جامعه است.

در این میان سپاه پاسداران به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی در جامعه اسلامی مأموریت‌های متنوعی در عرصه‌های نظامی ،فرهنگی و اجتماعی بر عهده دارد ،بسیج سازندگی نیز به طبع این مأموریت‌ها امروز در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد در حال انجام‌وظیفه می‌باشد .

بسیج سازندگی ناحیه میانه نیز در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری ، کمک به مردم جهت ایجاد اشتغال پایدار ، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدائی  فعالیت‌های مستمری داشته و خواهد داشت.

شهرستان میانه وسیع‌ترین شهرستان استان با ۴۰۳ روستا  و پراکندگی جمعیت بسیار بالای روستایی و نبود راه برای ۱۴۱ روستا با توجه به اینکه ۱۷ درصد از راه‌های استان در این شهرستان واقع‌شده نیازمند توجه ویژه است.

در حال حاضر امکان استفاده از آب شرب تنها در ۱۰۰ روستا و برخورداری ۵۰ درصدی روستاهای شهرستان از نعمت گاز که با اتمام پروژه‌های در دست اجرا به ۶۰ درصد خواهد رسید درحالی‌که ۹۰ درصد از روستاهای استان از این نعمت برخوردار هستند و نیز نرخ بیکاری بیش از ۱۳ درصدی در شهرستان با توجه به نرخ ۵/۹ درصدی استانی را ازجمله نشانه‌های محرومیت در این شهرستان می‌باشد.

 

غبار محرومیت در روستاهای شهرستان میانه

در شهرستان  میانه روستاهایی است که تاکنون از نگاه مسئولان مغفول مانده و هرچند این شهرستان مناطق محروم زیادی دارد اما محرومیت در برخی از روستاها موج می‌زند.

سه برادر و یک خواهر در روستا صومعه علیا، سه برادر در روستای نودلق که پدر زندانی ، است و دو برادر در روستا حلمسی و ابوالفضل  در روستای صومعه علیا و باران در روستای قشلاق برزلیق  که تنها نمونه‌ای از این موارد است.

نیروهای بسیج در بخش‌های مختلف ازجمله تأمین شیر خشک توسط خیرین، ساخت خانه و ایجاد امکانات رفاهی و رسیدگی به وضعیت درمانی این کودکان وارد میدان شده‌اند اما نیازهای این افراد بسیار زیاد و نیازمند توجه خیرین است.

در روستای حلمسی خبری از امکانات دنیای مدرن نیست، مردمان این روستا در خانه‌هایی شبیه کپر زندگی می‌کنند هرچقدر بیشتر داخل روستا می‌رویم، محرومیت بیشتر به چشم می‌خورد طوری که کودکان آن در میان گردوغبار محرومیت فراموش‌شده‌اند.

ساخت حمام برای دو خردسال یوسف ۶ ساله و یونس ۴ ساله در روستای حلمسی در قالب اردوهای محرومیت‌زدایی توسط حوزه مقاومت بسیج بخش ترکمانچای و با عنایت خیرین و همکاری کمیته امداد شاید بهترین خبر برای یک خانواده حلمسی باشد.

 کلیه مصالح و امکانات توسط خیرین تهیه و تأمین گردیده است تا بعد هشت سال این دو خردسال به‌جای حمام در دستشویی در حمام دوش بگیرند.

روستای حلمسی جز روستاهای کاملاً محروم می‌باشد که سبک زندگی و حمام آن‌ها به‌صورت کاه‌گلی و کاملاً مبتدی و در حد سبک زندگی سی سال قبل هس که نیاز به توجه اساسی مسئولان شهرستان دارد.

 

غبار محرومیت در روستاهای شهرستان میانه

علی کوچولو یکی دیگر از اهالی روستای حلمسی ترکمانچای است که او هم مثل یونس و یوسف در خانواده ای فقیر و بد سرپرست زندگی می کند، علی ۸ ساله مبلا به بیماری اوتیستم که نوعی بیماری اختلالات شنوایی و روانی است محروم از کمک های دولت در زمینه درمانی است.

رویکرد بسیج و سپاه همواره در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و توجه به اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی بوده و عملکرد آن در این حوزه نشان می دهد این نهاد انقلابی همواره در کنار وظایف ذاتی و نظامی خود به دنبال توجه به دست گیری از مظلومان و محرومان جهان است.

بسیج سازندگی میانه توانسته بیش از ۳ میلیارد تومان در حوزه های مختلف اقتصاد مقاومتی و محرومیت زادیی در نقاط مختلف این شهرستان بصورت تسهیلات به نیازمندان ارائه نماید و با برگزاری اردوهای محرومیت زادیی گامی موثر در از میان برداشتن رنگ محرومیت ازچهره خانواده ها و نقاط محروم بردارد.

امیدواریم در این ایام که موضوع فیش‌های حقوقی نجومی و بروز مشکلات در دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی،  ارزش‌ها و حیثیت نظام اسلامی را با برخی اقدامات زیر سوال برده و تیدیل به موضوع و بحث داغ رسانه ها شده است، اندکی نیز توجه به چنین زندگی ها و شرایطی شود و مسئولین خود را در مقابل این افراد به معنای واقعی مسئول ببینند.