استاندار آذربایجان شرقی برای تصویب "تبریز ۲۰۱۸" در هیئت دولت به جهانگیری نامه نوشت‌

مرتضی آبدار در جلسه امروز شورای شهر تبریز‌ با اشاره به اینکه تشکیل شورای عالی سیاستگذاری «تبریز 2018» در استان‌ اظهار داشت: ریاست این شورای عالی بر عهده استاندار آذربایجان شرقی بوده و 11 کمیته و حضور 28 ارگان تشکیل شده ‌که ما در سازمان میراث فرهنگی خانه قدیمی حیدرزاده را برای تجمیع اقدامات در این حوزه اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: رونمایی از لوگوی تبریز 2018، تأسیس سایت مختص گردشگری، نصب روزشمار معکوس در هتل‌ها برای 2018 و تشکیل دبیرخانه تبریز 2018 در شهرداری از جمله برنامه‌هایی است که به صورت همکاری تنگاتنگ به جلو می‌رود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، با تاکید بر اولویت‌دار بودن تمامی پروژه‌های مرتبط با تبریز 2018 در شورای عالی سیاستگذاری‌ گفت: برای تقویت نقش استانی به این رویداد، 3 محور تبریز ـ مراغه، تبریز ـ جلفا و تبریز ـ کلیبر پیش‌بینی شده‌ که در کنار آن با 630 سازمان مردم نهاد در این باره جلسه برگزار شده است.

وی ادامه داد: با حضور وزرای گردشگری آسیایی در ماه گذشته در تبریز 7 وزیر و 6 قائم مقام، بیانیه پایانی آن به نام "بیانیه تبریز" را قرائت کردند که در بند نهم آن، شهر تبریز به عنوان پایتخت گزدشگری در سال 2018 معرفی شد.

آبدار با اشاره به مشخص شدن 10 روستا به عنوان روستاهای پایلوت از میان 61 روستای هدف گردشگری در آذربایجان شرقی گفت: در حال جذب منابع برای استان و شهر تبریز هستیم و دراین راستا استاندار آذربایجان شرقی برای تصویب تبریز 2018 در هیئت دولت به معاون اول رئیس جمهور نامه نوشته است که ما 11 مطالبه در راستای تبریز 2018 داریم.

وی گفت: تخصیص اعتبارات لازم برای احیای ربع رشیدی، مترو تبریز، مرمت و احیای بازار تبریز و کوه عون بن علی و برگزاری چندین همایش بین‌المللی از جمله اقدامات در راستای این رویداد است.