گردشگری یکی از پیشران‌های مهم توسعه آذربایجان غربی است

به گزارش سایت خبری ـ تحلیلی افکارنیوز، استاندار آذربایجان غربی در نشست مدیران حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان افزود: تسهیل شرایط سرمایه گذاری در این حوزه با احصاء مسائل و مشکلات و برنامه ریزی مناسب امکان پذیر خواهد بود.

 محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه برخی از موانع فرهنگی و مدیریتی در مسیر سرمایه گذاری در استان باید رفع شود ادامه داد: در مباحث اقتصادی و رسیدن به رشد اقتصادی مدنظر استان، اولویت مهم دولت اول توجه به‌ سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌گذار است.

 وی با اشاره به برخی از جاذبه های گردشگری استان، بر معرفی این ظرفیت‌های بی نظیر تاکید کرد و افزود: باید رسانه ها و مطبوعات و به ویژه صداوسیما در مسیر معرفی این ظرفیت ها اهتمام بیشتری داشته و این ظرفیت ها را در سطح ملی و منطقه معرفی کنند.

 معتمدیان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در راستای رفع دغدغه مندی سرمایه گذاران تلاش کنند، اظهار کرد: آذربایجان غربی از استان های امن و بااقتدار در بحث امنیت است و این مسئله می تواند زمینه جذب سرمایه گذاران و همچنین حضور گردشگران در استان را فراهم کند. 

 استاندار امکانات و ظرفیت های گردشگری استان را از جمله پیشران های مهم توسعه استان برشمرد و ادامه داد: بخش گردشگری از پیشران های توسعه آذربایجان غربی است چرا که دارا بودن یک هزار و 700 اثر تاریخی ثبت شده، امتیاز ویژه ای برای گسترش صنعت گردشگری برای این منطقه است.

 استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تنوع اقلیمی در مناطق مختلف استان فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری و حضور گردشگران در استان است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی از ظرفیت های بسیاری در گردشگری سلامت و دفاع مقدس و گردشگری طبیعت برخوردار است و می تواند حداقل با جاذبه های موجود به مدت حداقل 10 روز مقصد مسافران و گردشگران قرار گیرد.

 وی با اشاره به وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه و تاثیر آن بر اقتصاد و معیشت شهروندان گفت: هم اکنون بخش کشاورزی و به تبع آن وضع معیشت شهروندان به علت بروز مشکلاتی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، دچار مشکل شده که با اجرای طرح های گردشگری و بوم‌گردی در مناطق روستایی، می توان منبع درآمد مناسبی برای روستائیان ایجاد کرد.

 معتمدیان به اختصاص یک روز کاری به رفع مسائل و مشکلات حوزه تولید، صنعت و سرمایه گذاری در استان نیز اشاره کرد و افزود: در این روز کاری علاوه بر بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی و بررسی مسائل و مشکلات این واحدها، با سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف از جمله حوزه گردشگری‌ نیز دیدار و موانع سرمایه گذاری آنها در استان را بررسی می کنیم.

 وی یکی از الزامات مهم برای توسعه سرمایه گذاری و به ویژه در حوزه گردشگری را ایجاد ایرلاین بومی در استان ذکر کرد و گفت: رایزنی های مختلفی برای جذب سرمایه گذار برای ایجاد ایرلاین بومی در استان انجام دادیم که امیدواریم با ایجاد ایرلاین بومی و ایجاد خطوط هوایی با کشورهای همجوار و استانهای مختلف کشور، زمینه حضور گردشگران در استان بیشتر شود.