۳۹۶ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی دیدن کرده‌ اند

بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و موزه‌های استان در هفته اول تعطیلات نوروزی ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۴ هزار و ۱۷۰ نفر نیز از موزه‌های آذربایجان غربی دیدن کرده‌اند عنوان کرد: کاخ موزه باغچه جوق ماکو، تخت سلیمان تکاب، قره کلیسای چالدران، تپه حسنلوی نقده، غار سهولان مهاباد بیشترین میزان بازدید کننده را داشته است.

۵۷۶ مورد بازرسی نوروزی انجام شده است

امامی با اشاره به اینکه تا کنون ۹۹ هزار و ۲۰۰ نفر از مسافران ورودی به استان در هتل‌ها، مهمانپذیرها و مراکز اقامتی، کمپ‌های موقت و مراکز اسکان آموزش و پرورش پذیرش شدند افزود: در این مدت ارومیه، ماکو و خوی بیشترین مسافران نوروز را داشتند.

وی اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات بیشتر به مسافران و گردشگران و نیز جلب رضایت آن‌ها ۵۷۶ مورد بازرسی و نظارت از واحدهای اقامتی، هتل‌ها، مراکز رفاهی و خدماتی در استان انجام شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال ۴۰۰ بنا، محوطه و موزه استان آذربایجان غربی برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی آماده سازی شده است.

تهیه و توزیع ۸۰ هزار نقشه گردشگری آذربایجان غربی

امامی از تهیه و توزیع ۸۰ هزار نقشه گردشگری آذربایجان غربی در ایام نوروز امسال در بین مسافران و گردشگران استان خبر داد و گفت: همچنین ۵۰ هزار نقشه گردشگری به زبان فارسی، پنج هزار نقشه به زبان ترکی استانبولی و پنج هزار نقشه به زبان کردی در راستای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان تهیه شده است.

وی یاد آور شد: پنج هزار کارت پستال معرفی جاذبه‌های گردشگری، ۲۰۰ تابلوی قاب شده مناظر استانی، ۳۲ نوع پوستر متنوع جاذبه‌های گردشگری، ۲۰ هزار نقشه گردشگری ویژه راهیان نور و همچنین کتابچه انسان، طبیعت و محیط زیست نیز تهیه شده تا در اختیار مسافران نوروزی قرار داده شود.

امامی گفت: ۳۵ نفر راهنمای گردشگری آموزش دیده همزمان با ایام تعطیلات نوروزی در ورودی شهرهای آذربایجان غربی و تعدادی از اماکن دیدنی استان مستقر شده‌اند تا مسافران را در صورت نیاز راهنمایی کنند.

امسال شاهد کاهش گردشگران نوروزی در آذربایجان غربی هستیم

وی ادامه داد: برای بررسی اثربخشی فعالیت‌های صورت گرفته، نظرسنجی‌هایی نیز چاپ شده که به مسافران داده می‌شود تا با نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های گردشگری استان در نوروز امسال آشنا شده و زمینه حل آن‌ها تا تابستان امسال فراهم شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم همراهی همه دستگاه‌های دولتی و سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی برای توسعه و رونق گردشگری در استان اظهار داشت: این استان جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد ولی به علل مختلف به ویژه عدم سرمایه گذاری در حوزه خدمات گردشگری، کمتر از برخی استان‌ها شاهد حضور گردشگر هستیم که این نقصان باید رفع شود.