۴۳ درصد از افراد جامعه روستایی استان آذربایجان غربی اضافه وزن دارند

رسول انتظار مهدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت گفت: امسال شعار روز جهانی بهداشت تغذیه سالم و فعال بودن با غلبه بر بیماری دیابت انتخاب شده است بنابراین در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز تلاش می‌شود اقدامات ثمر بخشی در مورد این بیماری به انجام برسد.

وی تصریح کرد: امسال شعار هفته سلامت در کشورمان نیز غلبه بر دیابت است و به همین خاطر ویژگی‌های مختلف این بیماری در هفته سلامت برای همگان تشریح می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه در ارزیابی‌هایی که از مناطق روستایی استان به عمل آمده، مشخص شده  43 درصد از جامعه روستایی استان ما یا چاق‌اند و یا اضافه وزن دارند در حالی که این دو مسئله از عوامل اصلی بیماری دیابت محسوب می‌شوند.

انتظار مهدی گفت: مصرف انواع نوشابه‌ها سبب آسیب‌رساندن به بدن و بروز بیماری‌هایی هم‌چون دیابت آن هم به شکل زودرس می‌شود بنابراین با برنامه‌ریزی مناسب و انجام ورزش‌های روزانه و همگانی می‌توان از شیوع دیابت جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: بیماری‌های غیر واگیر مهمترین عامل به خطر افتادن سلامت انسان‌ها است که هزینه‌های سنگین و عوارض زیادی هم دارند بنابراین نحوه مقابله و درمان این بیماری‌ها در مجموعه وزارت بهداشت و درمان به شدت مورد توجه متولیان قرار دارد.