آزمون‌های متمرکز استخدامی در آذربایجان‌ غربی برگزار می‌شود

ابوالفضل عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با اشاره به اینکه در سال گذشته دو آزمون متمرکز استخدامی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد اظهار داشت: علاوه بر آن سه آزمون استخدامی دستیاران ستادی دستگاه‌های اجرایی، اداره کل آموزش و پرورش و نیز تبدیل وضع مدرسان قراردادی اداره کل فنی و حرفه‌ای نیز برگزار شده است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این زمینه علاوه بر سمهیه‌های قانونی، 18 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی متمرکز نخست در دو اداره پزشکی قانونی و دامپزشکی و 37 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون متمرکز دوم در شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل پزشکی قانونی استان استخدام می‌شوند.

عبادی با بیان اینکه در آزمون دستیاران دو نفر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دو نفر در استانداری جذب می‌شوند بیان کرد: این آزمون نیز در مرحله تصحیح اوراق و استخراج نتایج بوده و تا چند روز آینده نتایج سه برابر ظرفیت آن اعلام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه 137 نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش جذب می‌شوند اظهار داشت: این افراد در حال گذراندن دوره‌های آموزشی بدو استخدام و تخصصی آموزش و پرورش بوده و تا مهر ماه وارد سیستم می‌شوند.

عبادی تصریح کرد: سهمیه استان در آزمون تبدیل وضعیت مدرسان اداره کل فنی و حرفه‌ای 150 نفر است که پذیرفته شدگان در مرحله گزینش هستند.

وی گفت: در آزمون متمرکز نخست دو هزار و 48 نفر، در آزمون متمرکز دوم یک هزار و 599 نفر، در آزمون استخدامی آموزش و پرورش یک هزار و 764 نفر، در آزمون دستیاران 118 و در آزمون فنی و حرفه‌ای 493 نفر شرکت کرده‌اند.

عبادی در پاسخ به این سوال که برای سال 1395 چند آزمون استخدامی در استان برنامه‌ریزی شده و با برگزاری این آزمون‌ها چند نفر به استخدام دستگاه‌های اجرایی استان در می‌آیند افزود: امسال دو آزمون متمرکز دیگر پیش‌بینی شده است اما احتمال برگزاری آزمون‌های خاص دستگاه‌های اجرایی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به فرآیند ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان تصریح کرد: با توجه به فرایند تعریف شده مهلت درج اطلاعات در سامانه ارزیابی وزارتخانه‌ها که تا بیستم فروردین تمدید شده بود به پایان رسیده و وزارتخانه‌ها مکلف هستند تا 15 اردیبهشت عملکرد واحدهای استانی را بررسی و به سازمان مدیریت کشور انتقال دهند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ غربی افزود: پس از آن در اول خرداد مدیریت استان‌ها فرایند ارزیابی واحدهای استانی را آغاز می‌کنند که هدف عمده آن ارزیابی ارتقای پاسخگویی و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی و تقدیر از مدیران و کارکنان واحدهای برتر در جشنواره شهید رجائی است.