هزینه‌کرد 1.4 میلیارد تومانی برای کودکان دچار سوءتغذیه در آذربایجان غربی

ابراهیم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از هزینه‌کرد یک میلیارد و 400 میلیون تومانی کمیته امداد برای تغذیه کودکان زیر شش سال آذربایجان غربی در سال گذشته خبر داد.

وی اظهار داشت: مددجویان زیر 6 سال تحت پوشش کمیته امداد و سایر خانواده‌هایی که فرزند زیر 6 سال آن‌ها دچار کمبود پروتئین هستند از سوی این سازمان شناسایی شده و از آنها حمایت می‌شود.

معاون حمایت و کنترل سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان غربی با بیان اینکه ماهیانه به هر کودک دچار کبود تغذیه ماهانه 60 هزار تومان پرداخت می‌شود، افزود: این کمک هزینه به صورت کارت در اختیار والدین کودکان گذاشته و ماهانه شارژ می‌شود و والدین این خردسالان با مراجعه به فروشگاه‌های از پیش تعیین شده می‌توانند نسبت به تامین پروتئین مورد نیاز فرزند خود اقدام کنند و والدین نیز فقط مجاز به خرید مواد پروتئینی از این کارت‌ها برای فرزند خود هستند.

وی گفت: در صورت تشخیص کمیته امداد مبنی بر ادامه مشکل سوء تغذیه کودکان زیر شش سال، این سازمان تا رفع مشکل سوء تغذیه‌ای و کمبود مواد پروتئینی این کودکان از آنها حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته، 310 میلیون تومان برای بهداشت و سلامت مددجویان این سازمان هزینه شده است که این کمک‌ها به صورت احداث مراکز بهداشتی و درمانگاه و یا تامین هزینه بخشی از درمان مددجویان تحت پوشش این کمیته است.